جماعتی :اهرم پیشرفت رباتیک در  دستان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی/تیم ما گوی رقابت های ربوکاپ را در مسابقات بین الملی ربود

کارشناس فنی مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد قزوین در مورد تیم رباتیک دانشگاه قزوین گفت : این تیم از سال 1382 به همراه یک تیم در رقابت های ربوکاپ در مسابقات جهانی شرکت می کند وپس از آن به خاطر موفقیت هایی که در مسابقات کسب می کنند، مجوز برگزاری مسابقات آزاد ایران به نام ایران اوپن را به دانشگاه آزاد قزوین می دهند که هر فروردین ماه سال در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

حمیدرضا جماعتی کارشناس فنی مرکز تحقیقات مکاترونیک (MRL)دانشگاه آزاد قزوین در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز در مورد تیم رباتیک دانشگاه قزوین گفت : این تیم از سال 1382 به همراه یک تیم در رقابت های ربوکاپ در مسابقات جهانی شرکت می کند وپس از آن به خاطر موفقیت هایی که در مسابقات کسب می کنند، مجوز برگزاری مسابقات آزاد ایران به نام ایران اوپن را به دانشگاه آزاد قزوین می دهند که هر فروردین ماه سال در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

جماعتی با اشاره به تعداد آزمایشگاه های دانشگاه قزوین افزود : در حال حاضر در این واحد دانشگاهی 11 آزمایشگاه رباتیک داریم که در زمینه های مختلف کار می کنند.از این آزمایشگاه ها جهارتای آن به ربات های فوتبالیست اختصاص دارد. و از این 4 آزماشگاه نیز ، دو مورد آن ربات های فوتبالیست چرخدار و دو مورد بعدی نیز ربات فوتبالیست پا دار به نام هیومن اویز و ربات های ناو را تشکیل می دهند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام یک از این ربات ها مقام کسب کرده اند؟، گفت: اکثر این ربوکاپ ها صاحب مقام هستند مثلا ربات فوتبالیست چرخدار کوچک در مسابقات جهانی2016 آلمان که در شهر لایپزیک بود توانست مقام اول را بیاورد و این برای ما باعث شگفتی بود چرا که توانست دانشگاه آمریکایی سی ان یو را شکست دهد. بعد از 8 سال نیز توانست مقام اول این دوره از مسابقات را به دست آورد.
او در مورد دانش بنیان بودن شرکتشان گفت :ما کارمان را با 11 آزمایشگاه شروع کردیم. شروع ما در سال 82 با همان تعداد آزمایشگاه و بعدها چون تعدادشان زیاد شد، آنها را به عنوان مرکز تحقیقات مکاترونیک ثبت کردیم و اکنون یک سال و نیم است که مرکز تحقیقات مکاترونیک را به عنوان قطب علمی ربایتک کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ثبت کرده ایم.


جماعتی در رابطه با اهداف آینده مرکز تحقیقات مکاترونیک ربوکاپ ، تصریح کرد: ما با هدف شرکت در مسابقات، بحث آموزش برای دانشجویان و دانش آموزان و بحث تجاری سازی ،کار را به پیش می بریم. در بحث تجاری سازی دو قسمت داریم : یک سری پروژه هایی که ازبیرون دانشگاه به قطب علمی رباتیک داده می شود و دانشگاه می گیرد و پروژه هایی که خود بچه های مرکز تحقیقات به سمتش می روند و سعی می کنند این ها را در دانشگاه به عنوان استارت آپ شروع کنند و اکثر این افراد که در آزمایشگاه توانسته اندرشد کنند و تجربه کسب کنند به سمت ثبت شرکت می روند و در مرکز رشد مستقر می شوند.


او با تاکید براینکه در حال حاضر کل اعضای رباتیک مرکز تحقیقات حدودا 200 نفر هستند ، افزود:تقریباً تمام کمک ها اعم از فضایی که در آن کار می کنیم و امکانات آزمایشگاهی یا بحث هزینه اعزام دانشجویان به مسابقات ، همه از طرف دانشگاه آزاد اسلامی بوده است .

او در پایان درباره تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: چون کار ما در ارتباط با آزمایشگاه است،به وام نیاز نداشتیم اما شرکت هایی که از طریق مرکز تحقیقات ثبت شرکت کرده اند ،از جاهایی که وام لازم دارند و وجود دارد اعم از آیین نامه رشد، آیین نامه استارت آپ ها یا آیین نامه شرکت ها،چنین تسهیلاتی اعم از وام 10 تا 30 میلیون تومانی را برای بچه ها در نظر گرفته و در جاهایی نیزبسیار بیش از این به آنها کمک کرده اند.

402/601

کد خبر: 714555

وب گردی

وب گردی