"سیستم پایلوت تصفیه پساب حاوی داروهای ضد سرطان" دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

در این نمایشگاه که از تاریخ 24 لغایت 28 آذرماه برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن ارائه محصولات پژوهشی و فناورانه از واحدهای دانشگاهی رشت، لاهیجان، رودسر و املش از یک محصول فناورانه ملی نیز رونمایی کرد که مورد استقبال و توجه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز؛ حسین فلاح باقر شیدایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در تشریح این محصول فناورانه گفت: داروهای ضد سرطان در صورت وارد شدن به محیط زیست، حتی در غلظت های نانوگرم در لیتر، اغلب به دلیل آب گریزی، در بدن موجودات تجمع یافته و باعث آسیب های جدی به انسان و موجودات دیگر می شوند.

وی ادامه داد: این داروها در پساب کارخانه های تولید کننده داروهای ضد سرطان و نیز پساب خروجی از بیمارستانها، وجود داشته و با استفاده از روشهای معمول تصفیه قابل حذف نیستند. دستگاه ساخته شده در این طرح از یک سیستم تلفیقی برای تخریب و حذف داروهای ضد سرطان از پساب بهره می گیرد و آزمایشات انجام شده نشان داده است که این سیستم قادر است پساب ذکر شده را به طور موثری تصفیه کند.

فلاح خاطر نشان کرد: انجام این طرح در راستای انجام یکی از وظایف دانشگاه در قبال جامعه برای شناسایی و آگاهی دادن به موقع به جامعه در خصوص خطرات زیست محیطی و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای رفع آنها می باشد.

203/200

کد خبر: 714566

وب گردی

وب گردی