۳۶ هزار میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر کشور امضا شد/ سرمایه‌گذاری ده هزارمیلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر ایران

محمد سعیدنژاد در مراسم امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در بنادر ایران گفت: با انعقاد ۳هزار و ۶۰۰میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در کلیه بنادر ایران، جمع قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران توسط بخش خصوصی به ارزش دفتری ده هزارمیلیارد تومان رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شب گذشته در هتل همای تهران و با حضور مدیران کل بنادر شمالی و جنوبی کشور، استانداران شهرهای بندری، نمایندگان مجلس و مدیران و فعالان عرصه دریانوردی و در حضور وزیر راه و شهرسازی قراردادهای سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی برای توسعه بنادر کشور به ارزش ۳۶ هزار میلیارد ریال بسته شد.

از مجموع ۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بنادر کشور که شب گذشته به امضای مدیران سازمان بنادر با بخش خصوصی مربوطه رسید، دو فقره قرارداد سرمایه گذاری در سال ۹۵ به میزان ۳۶۸ میلیارد ریال در بنادر استان مازندران، یک فقره قرارداد سرمایه گذاری ۸۶۱ میلیارد ریالی در بندر خرمشهر، ۷ فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۳ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در بنادر استان گیلان، ۵ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری به رقم ۲هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال در بندرامیرآباد و ۵ فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۵ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال در بنادر استان بوشهر به امضا رسید.

هم چنین ۴ فقره قرارداد سرمایه گذاری به میزان هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال در بنادر استان سیستان و بلوچستان، ۱۸ فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش مالی ۸ هزار و ۳۱ میلیارد ریال در بنادر استان خوزستان و ۱۸ فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش مالی ۱۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در بنادر استان مازندران طی سال ۹۵ به امضا رسیده است.

محمد سعیدنژاد بعد از امضای این قرارداد در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه امشب نیز مشابه سال‌های گذشته مراسم امضای قرارداد در بنادر ایران برگزار شد، گفت: در مجموع ۳هزار و ۶۰۰میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در کلیه بنادر ایران امضا شد که شامل احداث انبارها، مخازن، تاسیسات و تجهیزات بندری، توسعه بنادر و هم چنین شامل افزایش ظرفیت بنادر به شکل های مختلف می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم در بنادر شمالی و هم در بنادر جنوبی قرارداد سرمایه‌گذاری داریم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با مجموع قراردادهایی که بسته شد جمع قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران توسط بخش خصوصی به ارزش دفتری ده هزارمیلیارد تومان برسد که هفت هزار میلیارد آن مربوط به سال گذشته و سه هزار میلیارد آن مربوط به قراردادهایی است که امشب بسته شد.

وی توضیح داد: قراردادهایی که امشب بسته شد مربوط به بخش خصوصی داخلی است و سهم حضوربخش خصوصی خارجی قابل توجه نیست.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت مناقصه‌های ترمینال‌های بندر شهید رجایی، گفت: فراخوان مناقصه ترمینال ۱ و ۲بندر شهید رجایی اعلام شده است و ارزیابی کیفی شرکت‌های حاضر در مناقصه ترمینال ۱ هم صورت پذیرفته و از میان ۲۸ شرکت حاضر، ۴شرکت ارزیابی کیفی شده‌اند که در آینده نزدیک بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی آنها انتخاب می‌شوند. در ترمینال ۲ بندر شهید رجایی هم در مرحله تایید صلاحیت شرکت ها هستیم و قرار است برنده مناقصه های هر دو ترمینال به صورت همزمان اعلام شود

وی هم‌چنین خبرداد: با توجه به قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده در بندر چابهار در سال گذشته، بخشی از تجهیزات خریداری شده این بندر در حال بارگیری است. این تجهیزات از کشور آلمان وارد می‌شود.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه جمع قرارداد برای تامین تجهیزات بندر چابهار ۴۰۳ میلیون دلار است، گفت: ارزش اولین محموله حمل شده کنونی ۴۰میلیون دلار است و این محموله شامل سه جرثقیل زرافه‌ای است.

402/101

کد خبر: 714617

وب گردی

وب گردی