نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عنوان کرد:  هدف اصلی جنگ نرم تغییر در باورها، نگرش ها و سبک زندگی است

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: «هدف نهایی جنگ نرم تغییر است و با ابزاری که در دست دارد سعی دارد در باورها، نگرش ها، رفتارها، سبک زندگی و حتی تولید علم تغیر و دگرگونی ایجاد کند».

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد شب گذشته در نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع "آسیب های اجتماعی فضای مجازی" با اشاره به جنگ نرم و جهاد کبیر گفت:« ما در دنیای کنونی با 2 جریان روبرو هستنیم که این دو جریان همان جنگ نرم دشمن و جهاد کبیر ماست».

یعقوبی با اشاره به اهداف جنگ نرم گفت: «هدف نهایی جنگ نرم تغییر است و با ابزاری که در دست دارد سعی دارد در باورها، نگرش ها، رفتارها، سبک زندگی و حتی در تولید علم تغیر و دگرگونی ایجاد کند».

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از جنگ نرم گفت: «جنگ نرم به عبارتی سایش اعتقادی است زیرا اعتقادات را مورد هدف قرار می دهد و باعث تزلزل و سستی اعتقادات راستین می شود».

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: «بعد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی سه ضلع و به عبارتی سه بعد استکبار هستند».

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه هدف اصلی استکبار دور کردن جوانان از ارزش های اصیل است خاطرنشان کرد: «هدف اصلی دشمن واگرایی از ارزش های واقعی و همگرایی با ارزش های غربی است و به عبارتی با نقشه ها و ترفندهای مختلف و با استفاده از ابزارهای گوناگون می خواهد همگرایی نسبت به فرهنگ غرب را در بین جوانان دامن زده و این قشر را از ارزش های اصیل خود دور سازند».

یعقوبی با بیان سخنی از رهبر مقام معظم رهبری افزود: «رهبر معظم انقلاب در سال 79 فرمودند: برای به زنجیر کشیدن یک ملت هیچ چیز ممکن تر و سهل تر از این نیست که قدرتمندان عالم بتوانند باورهای یک ملت را بر طبق نیازهای خود شکل دهند».

وی با اشاره به تغیر سبک زندگی اظهار کرد: «تغیر سبک زندگی در راس اهداف فضاهای مجازی است سبکی که برگرفته از مفاهیم دینی است را مورد هدف خود قرار داده و سعی دارد طبق خواسته ها و نیازهای خود زندگی و شیوه آن را تغیر دهد».

یعقوبی افزود: «رسانه واقعی رسانه ای است که از واقعیت ها خبر دهد اما رسانه های غربی بر خلاف رسانه واقعی در حال ساخت واقعیت هستند و واقعیت های بدلی را به جای واقیت های اصیل جایگزین می سازند».

امام جمعه بجنورد با اشاره به انواع رسانه های خرد و کلان گفت: «رسانه های خرد همان رسانه هایی هستند که در جیب تک تک ما قرار گرفته است و دسترسی ما به انواع وبلاگ ها، سایت ها و .... را امکان پذیر ساخته است».

نماینده ولی فقیه اظهار کرد: «فضاهای مجازی فرصت است و اگر بدرستی مدیریت نشود به تهدید تبدیل خواهد شد».

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی ظاهر کرد: «مدیریت فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است و این اهمیت به اندازه ای است که رهبری می فرمایند من اگر رهبری جامعه را بر عهده نداشتم قطعا مدیریت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم».

یعقوبی افزود: «برای مدیریت فضای مجازی باید کاری کنیم که جوانان از درون فیلتر ایمانی داشته باشند و برای این کار باید مسئولین دانشگاه و حوزه پیش گام شوند زیرا برای هدایت جوانان از فیلترهای اجباری نمی توانیم استفاده کنیم».

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی درخصوص چیستایی فضای مجازی گفت: «ما باید ببینیم فضای مجازی آیا فضایی جدا از فضای واقعیت است یا مقابل آن قرار دارد و یا صفحه نمایشی است از زندگی واقعی ما و به عبارتی باید از فضای مجازی تعریف واحدی داشته باشیم».

قدرتی خاطرنشان کرد: «پیامبر اکرم که معلم اول و معلم تمامی فرشتگان است اگر در آن زمان چنینی امکاناتی همچون فضای مجازی را در اختیار داشت قطعا برای ترویج دین مبین اسلام از آن استفاده می کرد».

رئیس کل دادگستری با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی گفت: «ما در ابعاد مختلف زندگی از فضای مجازی استفاده می کنیم و وظیفه داریم که جوان و نوجوان خود را از خطرات و آسیب های جدی آن مطلع سازیم».

قدرتی افزود: «اگر استفاده درست فضای مجازی شناخته شود ابزاری برای از فروپاشی کاخ استکباری خواهد شد».

وی با اشاره به آمار طلاق در کشور گفت: اگر در سالهای قبل اعتیاد عامل اصلی جدایی در خانواده ها بوده اما هم اکنون عامل اصلی فروپاشی بنیاد خانواده فضای مجازی می باشد.

محمد یاران دادستان بجنورد با برشماری جرایم و آسیب های فضای مجازی گفت: جرایم و آسیب های فضای مجازی که به جرایم سایبری مشهور هستند در دو گروه قرار می گیرند؛ یکی جرایم سنتی که فضای تولید و تبادل اطلاعات ارتکابشان را تسهیل کرده و دیگری جرایمی هستند که فقط در فضای مجازی به وقوع می پیوندند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین آسیب های فضای مجازی دسترسی غیر مجاز به داده ها و اطلاعات می باشد که قربانیان خود با مجرم به طور ناخواسته همکاری می کنند و این افراد به قربانیان سرزنش پذیر معروف هستند.

یاران با اشاره به آسیب پذیری گروه جوانان و نوجوانان اظهار کرد: «بیشترین قربانیان در حوزه نوجوانان و جوانان شکل می گیرد و به عبارتی گروه هم سالان عامل اصلی این مشکل می باشد».

وی افزود: «توهین به مقدسات، برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، جعل اسناد از دیگر آسیب های این فضا است».

دادستان بجنورد با بیان اینکه اکثر قربانیان آگاهی کافی از فضاهای مجازی را ندارند خاطرنشان کرد: «قربانیان، بزه دیده بالقوه هستند به عبارتی به علت عدم آگاهی گرفتار آسیب های فضای مجازی می شوندـ.

در این نشست اساتیدی از حوزه و دانشگاه پیشنهاداتی را ارائه و بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

از دیگر برنامه های این نشست قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی دکتر شعاعی و اهداء کتیبه سفالی رئیس واحد بجنورد به امام جمعه بود که این کتیبه اثر هنری ساسان بهادری کارمند هنرمند این واحد دانشگاهی است.

200

کد خبر: 714641

وب گردی

وب گردی