راهکار عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی برای داشتن زندگی موفق/ با خودتان مهربان باشید

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:یکی از گام های موفقیت در زندگی و افزایش اعتماد به نفس آن است که انسان ها یاد بگیرند با خودشان مهربان باشند.

دکتر افشین گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به راهکارهایی در زمینه موفقیت در زندگی گفت: همه انسان ها از خلاقیت های منحصر به فردی برخوردار هستند فقط لازم است زمینه مناسب برای رشد خلاقیت های خود را ایجاد و آن را تقویت کنند البته برخی از افراد در این زمینه از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند معمولا ما به این افراد پیشنهاد می کنیم تا زمانی که اعتماد به نفس واقعی را در خود احساس نکرده اید وانمود کنید که اعتماد به نفس دارید یا از افرادی الگو بگیرید که با اعتماد به نفس کافی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانید هنگام صحبت کردن دیگران را تحت تاثیر قرار دهید باید به زبان بدن خود دقت کنید به عنوان مثال اگر پایتان را مدام تکان دهید، کم‌کم احساس اضطراب و نگرانی خواهید کرد. اگر آرام‌تر راه بروید، کم‌کم ریلکس‌تر خواهید شد. برای اینکه اعتمادبه‌نفس بیشتری احساس کنید آرام باشید و به طریقی مطمئن‌تر راه بروید، بنشینید و بلند شوید.
این استاد دانشگاه افزود: یک راه عالی برای پیش رو قرار دادن همه چیز و تعیین اینکه اتفاقات روز چطور بر اعتمادبه‌نفس شما تاثیر بگذارد این است که نگاهی به آینده بیندازید. از خودتان سوال کنید آیا این مسئله در 5 سال آینده مسئله مهمی خواهد بود و آن ها را به یاد می آورم؟ البته باید توجه داشت به طور معمول پاسخ به این سوال منفی است. با استفاده از این سوال، کنار آمدن با مشکلات روزمره آسان‌تر خواهد شد و می‌فهمید که بیشتر اتفاقات اتفاقاتی آنقدر کوچک هستند که جای نگرانی ندارند.
وی اضافه کرد: این موضوع را درک کنید که گذشته مساوی حال نیست، هر اتفاقی که سال پیش، ماه پیش یا حتی دیروز افتاده است به معنی فردا، ماه آینده یا سال آینده نیست. شما آینده‌تان را در زمان حال می‌سازید و می‌توانید با خودتان تصمیم بگیرید که چقدر اجازه دهید اتفاقات گذشته بر آینده شما تاثیر بگذارند.
مجری طرح ملی برنامه ریزی استراتژیک منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت:حتی اگر طی 10 سال گذشته اعتمادبه‌نفس خیلی پایینی داشته‌اید، به این معنی نیست که قرار است همانطور بمانید. می‌توانید تصمیم بگیرید که زندگی و آینده‌تن را تغییر دهید. می‌توانید افکار و خاطرات مربوط به گذشته را دور بریزید و به چیزهای جدیدی فکر کنید.

یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهربان بودن با خودتان آن است که نقاط قوت خود را پیدا می کنید و زمینه رشد آن ها را نیز فراهم می کنید، انجام این کار نه تنها به بهتر شدن مهارت‌هایتان کمک می‌کند بلکه اعتمادبه‌نفستان را نیز بالا می‌برد



وی با اشاره به یکی از روش هایی در زمینه موفقیت در زندگی گفت: انسان ها ذاتا مهربان هستند اما لازم است گاهی نسبت به خود نیز مهربان باشند. ممکن است گاهی در طول زندگی با خودتان بدرفتاری کنید برای جلوگیری از آن در ابتدا باید درک کنید لزومی ندارد که با خود بدرفتاری کنید،حتی اگر تا امروز هم این گونه رفتار می‌کردید دیگر وقتش رسیده است که از این رفتار دست بکشید و با خود مهربان تر باشید.

وی به عنوان تهیه کننده بزرگترین فیلم مدیریتی ایران افزود: یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهربان بودن با خودتان آن است که نقاط قوت خود را پیدا می کنید و زمینه رشد آن ها را نیز فراهم می کنید، انجام این کار نه تنها به بهتر شدن مهارت‌هایتان کمک می‌کند بلکه اعتمادبه‌نفستان را نیز بالا می‌برد.

701/700

کد خبر: 714686

وب گردی

وب گردی