برگزاری اولین کارگاه علمی تخصصی نگاهی نوبر عوامل، پیامدها و راهکارها در پدیده طلاق در واحد جویبار

کارگاه علمی تخصصی نگاهی نو بر عوامل، پیامدها و راهکارها در پدیده طلاق برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، بهزیستی، شهرداری ، کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جویبار و بخشداری کوهی خیل و گروه حقوق واحد جویبار برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش حمیدی، رئیس واحد جویبار ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این کارگاه اظهار کرد : «اهمیت موضوع طلاق به عنوان معضل اجتماعی ، این واحد دانشگاهی را بر آن داشت تا با همکاری دیگر نهادها و ادارات شهرستان جویبار گامی هر چند کوچک در جهت پیشگیری و کاهش این آسیب اجتماعی بردارد».

سپس محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار با نگاه تخصصی به شرح موضوع پرداخت و در نتیجه گیری از بحث خود عنوان کرد: «خانواده به عنوان عامل سعادت بشری و تکیه گاه در مواجهه با بحران‌ها و مشکلات باید نقش حمایتی داشته باشد و از طرفی دولت و مجموعه ارکان حکومتی، با افزایش مشارکت اجتماعی در خصوص پیشگیری از این آسیب اجتماعی وارد عمل شوند».

وی همچنین استفاده درست از رسانه‌ها ، ترویج سبک زندگی، تقویت آموزه های اخلاقی و ارزش های دینی را از عوامل کاهش این معضل اجتماعی دانست.

در ادامه غلام عباس ملازاده نماینده اداره بهزیستی شهرستان جویبار و کارشناس روانشناسی با ارائه مبحث تخصصی عوامل طلاق، آسیب های اجتماعی پس از طلاق و راهکارهای پیشگیری صحبت کرد و برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی قبل از ازدواج را در پیشگیری از طلاق موثر دانست.

سپس دکتر عباس مقدری امیری مدیر گروه حقوق واحد جویبار از منظر قوانین حقوقی در خصوص مسئله طلاق صحبت کرد و گفت قانونگذار طبق قانون اسلام، مصحلت اجتماع را در بقای ازدواج می داند و قوانین اسلام بر پایه رعایت حقوق زن و مرد در مسئله طلاق تصویب شده و اجرا می شود.

سخنران بعدی مراسم سرهنگ اکبر درویشی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جویبار استان مازندران به عنوان یک استان مذهبی عنوان کرد که مدتی است قبح طلاق در آن شکسته و این آسیب اجتماعی در حال افزایش است.

وی فرموده پیامبر اکرم (ص) که طلاق را منفورترین حلال اجتماعی می داند و هنگامی که صیغه طلاق جاری می شود عرش خدا به لرزه در می آید را یادآور شد و گفت دلایل اقتصادی، فرهنگی از جمله عوامل این معضل اجتماعی است و تقویت باورهای دینی در جهت پیشگیری و کاهش طلاق موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن قلی پور، مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار نیز ترویج سبک سالم اجتماعی و اسلامی را در پایداری مقدس‌ترین بنیان در جهان یعنی بنیان خانواده مهم دانست.

این کارگاه به مدت 4 ساعت برگزار شد و دانشجو محبوبه بابایی، به عنوان نماینده دانشجویان رشته حقوق واحد جویبار در برگزاری این کارگاه مشارکت داشتند.

این کارگاه بازتاب خوبی در بین شرکت کنندگان داشته است.

200

کد خبر: 714706

وب گردی

وب گردی