آماده‌باش نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس به دنبال حمله به بازار کریسمس در برلین

به گزارش منابع انگلیسی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس به‌ منظور مقابله با حملات تروریستی مشابه حمله به بازار کریسمس در برلین، به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز روزنامه دیلی میل روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: افسران واحد ضد تروریسم پلیس انگلیس به دنبال حمله روز گذشته در برلین، در بازارهای کریسمس این کشور استقرار یافته‌اند.
این روزنامه افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس هشدار داده‌اند که این کشور در ایام کریسمس در معرض خطر حملات تروریستی گروه‌هایی چون داعش و القاعده که بر روی کشتار غیرنظامیان متمرکز شده‌اند، قرار دارد.
به نوشته این روزنامه، پلیس انگلیس به دلیل ترس از حملاتی شبیه حمله برلین، شماری از نیروهای ضد تروریسم خود را در مراکز خرید کریسمس و نیز نقاط توریستی و ایستگاه‌های قطار و مترو در لندن و سایر شهرهای بزرگ این کشور همانند منچستر و بیرمنگام مستقر کرده است.
در حال حاضر سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم بین المللی در انگلیس «شدید» است.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
'اندرو پارکر' رییس دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس ( ام ای 5) اخیرا اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور از ژوئن سال 2013 میلادی تاکنون، 12 توطئه تروریستی از سوی گروه‌های افراطی را خنثی کرده‌اند .
به گفته وی، انگلیس در حال حاضر با تهدیدات آشکار و جدی از سوی تروریسم و خصوصاً گروه داعش مواجه است.
به گزارش منابع انگلیسی فردی که گفته می شود پناهجوی پاکستانی است شب گذشته با راندن یک دستگاه کامیون به جمع خریداران عید کریسمس در شهر برلین موجب شد تا 12 نفر کشته و 48 نفر مجروح شوند.
پلیس آلمان اعلام کرده است که حمله کامیون به جمعیت حاضر در یک بازار کریسمس در شهر برلین احتمالا 'تروریستی' بوده است.

306/300

کد خبر: 714718

وب گردی

وب گردی