قاسم احمدی لاشکی : خرید هواپیما و تکمیل آزادراه تهران- شمال شاهکار بود/ تاکید بر جلب اعتماد بخش سرمایه‌گذاران خصوصی

رئیس فراکسیون بندری مجلس شورای اسلامی امضای قرارداد ۳۶ هزارمیلیارد ریالی برای انجام سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری را مایه خرسندی مجلس خواند و گفت: آقای آخوندی کارنامه خوبی دارند، خریدهواپیما و تکمیل آزادراه تهران- شمال شاهکار بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، قاسم احمدی لاشکی شب گذشته در مراسمی که به مناسبت روز حمل و نقل در هتل همای تهران و با حضور مدیران بنادرشمالی و جنوبی کشور و وزیر راه و شهرسازی برگزارشد، گفت: هرچند حادثه تلخی درحوزه ریلی اتفاق افتاد اما مجلس عملکرد آقای آخوندی را قبول دارد و ما به عنوان نمایندگان مجلس در ارزیابی‌ها وظیفه داریم حوزه‌های مختلف عملکردی را ببینیم و آقای آخوندی انصافا کارنامه خوبی تا به امروز داشته‌اند.

وی، ادامه داد: امروز امضای قرارداد ۳۶ هزارمیلیارد ریالی برای انجام سرمایه گذاری در بنادر تجاری مایه خرسندی مجلس است و تا می توانیم باید در این بخش کار کنیم.

نماینده مردم نوشهر با اشاره به بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: بودجه باید عاقلانه نوشته شود، به عنوان رئیس فراکسیون دریایی می‌خواهم بگویم که تنها دو بند بودجه امسال به حوزه بنادر اختصاص یافت. صنعتی که تا این اندازه سرمایه‌گذار عاشق دارد چرا باید تا این اندازه مغفول بماند؟

وی با بیان اینکه تنها ۴۰ هزارمیلیارد تومان بودجه عمرانی برای سال ۹۶ اختصاص یافته است، گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم و مجبوریم از قابلیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

لاشکی با اعلام اینکه امسال بیشتر پروژه ها با اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی اداره و ادامه پیدا کرد، گفت: به همین خاطر باید قدردانی کنیم از تلاش کنندگان در این عرصه و کسانی که اعتماد بخش خصوصی را جلب می‌کنند.

رئیس فراکسیون دریایی مجلس به توسعه آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و آن را کار بسیار مهمی دانست و گفت: ساخت قطعه اول این آزادراه یکی از شاهکارهای بزرگ عمرانی کشور است که با وعده دولت تا قبل از اردیبشهت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

لاشکی به قراردادخرید هواپیما نیز اشاره کرد و باتشکر از وزیر راه و شهرسازی، گفت: خرید هواپیمایی که این روزها بیشتر درباره آن می‌شنویم حرکت بزرگی برای جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بیشتر است و به عنوان شاهکار دیگر وزارتخانه در کارنامه آقای وزیر می‌ماند. خرید این هواپیماها، سرمایه‌گذاری را در صنعت هوانوردی کشور بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه درحوزه بندری هم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که ما می‌خواهیم ادامه پیدا کند، گفت: امضای این قرارداد با بخش خصوص، باعث توسعه بیشتر بنادر و پسکرانه‌های بندری خواهد شد.

رییس فراکسیون دریانوردی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای توسعه سواحل مکران و بندرچابهار نیازمند سرمایه‌گذاری‌های زیادی هستیم؛ بنابراین حضور بخش خصوصی در این زمینه ضروری است.

402/101

کد خبر: 714727

وب گردی

وب گردی