همایش تجلیل  از دریانوردان، صنعتگران و کاپیتان های شاغل در ناوگان حمل و نقل دریایی کشور

حسین سهولی زاده گفت: در راستای ورود دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و آیت الله هاشمی به عنوان هیات موسس این مجموعه، همایشی با عنوان «تجلیل از دریانوردان، صنعتگران و کاپیتان های شاغل در ناوگان حمل و نقل دریایی کشور» ترتیب داده شده است که در آن از دانشجویان ممتاز واحد خارک و همینطور هیات موسس واحد خارک تشکر و قدردانی خواهد شد.

حسین سهولی زاده، رییس واحد علوم دریایی جزیره خارک دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: واحد خارک دانشگاه آزاد اسلامی از معدود دانشگاه های دریانوردی است که در آن کاپیتان های کشتی، آموزش وتربیت می شوند. این واحد که در سطح جهانی هم جز دانشگاه های شناخته شده است در سال 1367 توسط حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاسیس شد. واحد علوم دریایی جزیره خارک دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا به تربیت دریانوردان مشغول بوده است و در حالحاضر مفتخر است که بیان کند اکثر کاپیتان های شاغل در ناوگان های حمل و نقل دریانوردی کشور از فارغ التحصیلانش هستند.

وی افزود:در راستای ورود دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان هیات موسس این مجموعه، همایشی با عنوان «تجلیل از دریانوردان، صنعتگران و کاپیتان های شاغل در ناوگانحمل و نقل دریایی کشور» ترتیب داده شده است که در آن از دانشجویان ممتاز واحد خارک و همینطور هیات موسس واحد خارک تشکر و قدردانی خواهد شد.

وی ادامه داد: بازدید از صنعت و صادرات نفت خام کشور در جزیره خارک به نام اسکریتی و مجموعه عظیم کارخانه درود سن(مجموعه ی نفتی و پتروشیمی)جز برنامه هایی است که در صبح ورود آیت الله هاشمی و دکتر میرزاده در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که 95 درصد نفت کشور از اسکله، ترمینال یا پایانه های نفتی جزیره خارک صادر می شوند به خاطر همین جزیره خارک یک جزیره استراتژیک، صنعتی و نفتی است.

وی در ادامه برنامه های بازدید رواسای دانشگاه ازاد از واحد خارک عنوان کرد: بعد از ظهر همان روز برنامه بازدید از دانشگاه و البته نمایشگاه تجهیزات دریانوردی و دستاوردهای علوم دریایی را در لابی ساختمان اداری دانشگاه خارک طراحی کرده ایم.سپس برگزاری همایش «تجدید از دریانوردان، صنعتگران و کاپیتان های شاغل در ناوگان حمل و نقل دریایی کشور» را همان طور که عنوان شد داریم. همچنین تا کنون افتتاحیه ای در نظر گرفته نشده و فقط برنامه بازدید را خواهیم داشت.

200/202

کد خبر: 714779

وب گردی

وب گردی