رهنمای رودپشتی: دانشگاه آزاد اسلامی هیچ‌گاه به دنبال انحصار علم نبوده است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «این دانشگاه هیچ‌گاه به دنبال انحصار علم نبوده است؛ باید علم را در دسترس همگان قرار دهیم.»

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فریدون رهنما رودپشتی در مراسم هشتمین جشنواره علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که به میزبانی واحد مهدیشهر برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره بحث آموزش، فرهنگ و پژوهش را در سند‌های توسعه خود گنجانده به طوری که طرح‌های ماندگار فرهنگی که دارای بودجه خاصی هم هست، نشان از کارکرد و ماموریت‌گرا بودن این دانشگاه است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه را باید با آینده‌نگری و پیش‌بینی بلندمدت اداره و امیدوارانه حرکت کرد و آگاه بود که آینده در حال تغییر است. با استفاده از مدیریت هزینه، می‌توان محدودیت منابع را از بین برده و با برنامه‌ریزی درست و با توجه به ظرفیت‌های موجود در همه حوزه‌ها موفق عمل کرد.

این مسئول افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط سخت موفق عمل کرده و دهه چهارم این دانشگاه دهه ارتقای کیفیت و با همین نگاه برای دهه پنجم و ششم برنامه ریزی شده و امید است در چشم انداز ۱۴۰۴ با توجه به پتانسیل‌های موجود و زیرساخت‌های لازم در واحد‌های دانشگاهی و با شاخص‌های مشخص شده بتوان دانشگاه را به درآمدهای غیرشهریه‌ای ایده‌آل نزدیک کرد.

وی با توجه به اهمیت و جایگاه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی و با داشتن ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه که در قالب یک شبکه بی‌بدلیل که با هم کار می‌کنند از افزایش بودجه پژوهشی خبر داد و به تشریح فعالیت‌های پژوهشی و اقتصاد دانش‌بنیان در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

از دیگر سخنرانان این مراسم، دکتر شاهرخ رنجبر بهادری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، دکتر الیاسی رییس سازمان ثبت اختراعات کشور و دکتر عباسپور رییس شورای پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و دکتر حسن ارگی فرماندار مهدیشهر بودند.

در ابتدای برنامه دکتر جواد موسوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر با تاکید بر مولفه فرهنگ و با شعار «دانش، فرهنگ و اقتصاد»، این جشنواره را فرصت مغتنمی برای معرفی خدمات پژوهشی و آخرین دستاوردهای محققان، نخبگان، مولفین و... در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان دانست و جزئیات برگزاری مراسم هشتمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را تشریح کرد.

رییس شورای برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: واحد‌های دانشگاهی استان با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و با تکیه بر دانش و توان علمی خود و با استفاده از تقویت طرح‌های اقتصاد دانش بنیان، سا‌ها، فعالیت‌های اقتصادی و تولیدات علمی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در علم و فناری و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان که چراغ راه پژوهش کشور بوده است و با استفاده از اعضای هیأت علمی، محققان، پژوهشگران و دانشجویان خود در مسیر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان که زمینه ساز تحقق اهداف شعار اقتصاد مقاومتی است، گام‌های موثری برداشته و خوشبختانه طرح‌های اقتصادی و دانش بنیان زیادی با توجه به پتانسیل‌های موجود در سطح واحد‌های دانشگاهی در دست اقدام است.

از دیگر برنامه‌های این جشنواره تجلیل از پژوهشگران بر‌تر استان، مخترعان، مؤلفان، برگزاری کارگاه حقوق مالکیت فکری تجاری سازی و کارگاه منافع تجاری سازی منابع دانشگاه با حضور استاد برجسته دکتر مهرداد الیاسی رییس سازمان اختراعات کشور و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی واحد‌های دانشگاه ازاد اسلامی استان سمنان و طرح‌های پژوهشی زنان فرهیخته استان بود.

کد خبر: 714791

وب گردی

وب گردی