عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:تنظیم پیش نویس نهایی اجرای سند جامع علمی کشور/ در حال حاضر پتانسیل عظیمی در کشوربرای وقوفات وجود دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیش نویس نهایی اجرای سند جامع علمی کشور تا دوهفته دیگر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، منصور کبگانیان عضو شورای انقلاب فرهنگی در تشریح هشتاد وهشتمین جلسه شورای ستاد راهبردی اجرای سند جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع جلسه به مبحث وقف وامور خیریه درحوزه علم وفناوری اختصاص پیدا کرده است گفت: خوشبختانه کلیات موضوع با حضورهمه دستگاه ها اعم از سازمان اوقاف وامور خیریه، آستان قدس رضوی، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری ،دانشگاه آزاد اسلامی وهمه کسانی که مرتبط با این حوزه مورد بررسی قرار گرفت تا موارد مندرج در این سند ارزیابی و بازنگری شود.

وی خاطر نشان کرد: درابتدای جلسه و با بررسی های علمی و کارشناسانه کلیت سند ارائه شد ومطالب کلی و پیشنهادات اصلاحی مطرح و برخی موارد به متن اصلی اضافه وبخشی اصلاح وموارد اضافی و منسوخ از این سند حذف شد.

وی با تاکید براینکه فرصتی دوهفته ای مقرر شده تا اصلاحات این سند تدوین شود افزود: در این جلسه عنوان شد تا نمایندگان تام الاختیار دستگاه ها ومدیرانی که باید دراصلاح دوهفته ای این سند شرکت کنند درجلسات دیگر حضور خواهند داشت که مقرر شد تا جلسه آینده پیش نویس نهایی سند آماده و در جلسه مطرح شود تا فرآیند تصویب صورت گرفته و ابلاغ این سند به تمام مراکز مرتبط صورت گیرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از ساختمان های آموزشی وپژوهشی کشور آنها فرسوده هستند بیان داشت: در این سند وقف در حوزه های تجهیز ساختمانهای آموزشی و پژوهشی،تجهیز ساختمان های رفاهی اعم از خوابگاه های دانشجویی ،تجاری سازی و فناوری تدوین شده است.

وی حمایت از کارآفرینان،حمایت از دانشجویان ممتاز که دارای استعداد هستند، تسهیل ازدواج های دانشجویی نیز از دیگر حمایت هایی است که در حوزه وقف در این سند ذکر شده است.

کبگانیان در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا هزینه مشخصی برای این موضوعات پیش بینی شده است گفت: طبق گزارش ریاست سازمان اوقاف در حال حاضر پتانسیل عظیمی در کشوربرای وقوفات وجود دارد ضمن آنکه نمیتوانیم برآورد مالی قطعی برای مواردی که برای وقف مطرح شده است داشته باشیم ضمن اینکه هیچ گاه این رقم را نمیتوان از سوی دولت به این حوزه سرریز کرد چرا که این هزینه ها برای دولت بسیار سنگین است و این تنها با حمایت از نیروی مردمی و وقوفات امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: الان بسیاری از دانشگاه ها بخش مهمی از سرمایه خود را از واقفین دارند و ما در این سند با جدیت به این حوزه وارد شده ایم ودر حال تبیین سازو کارها و قوانین مناسب و سهل هستیم تا با بازنگری بتوانیم موانع را برچینیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه ریاست دانشگاه آزاد در حوزه وقف بسیار تاکید داشتند افزود: در این جلسه دکتر میرزاده بسیار در حوزه وقف تاکید داشتند که در دانشگاه آزاد برنامه ریزی شده و در این سند گنجیده خواهد شد ولی واقفین که در حوزه علمی و پژوهشی میخواهند فعال باشند می توانند به نحوی که در قوانین آمده است در این حوزه ورود کنند.

204/200

کد خبر: 714795

وب گردی

وب گردی