تجمیع فعالیتهای شرکت های دانش بنیان، تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی محصولات در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرازده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دکتر میرزاده با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، ابراز امیدواری کرد: زمینه لازم برای تحقق امر مبارک وحدت حوزه دانشگاه بیش از پیش فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور با تشکر از دکتر روحانی، دکتر انصاری و دکتر امین زاده ابلاغ این منشور را گامی مهم برای صیانت از حقوق و آزادی های مردم ایران دانست که از ابتدای انقلاب اسلامی مورد مطالبه مردم و امام امت بوده است.

دکتر میرزاده همچنین از معاونت های دانشجویی و فرهنگی، آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهشی و فناوری دانشگاه خواست زمینه اجرای کامل موارد مرتبط با دانشگاه در قسمت (ظ) این منشور را فراهم آورند و زمینه حمایت از پایان نامه ها و رساله ها با موضوع حقوق شهروندی توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرام آید.

در ادامه جلسه دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری و دکتر ثمری مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت ضمن ارائه گزارشی از برگزاری هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و انتخاب غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر وضعیت توسعه فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه را توضیح دادند.

دکتر ثمری با بیان اینکه فعالیت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری دانشگاه و فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به مراتب از سایر دانشگاه های کشور موفق تر عمل کرده است، ابراز امیدورای کرد این فعالیت ها شتاب بیشتری بگیرد.

انتخاب غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نشان از جایگاه ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه های کشور دارد

دکتر میرازده با تشکر از معاونت پژوهش و فناوری و واحد قزوین به خاطر حضور موفق در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور، انتخاب غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر را نشان از جایگاه ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه های کشور دانست.

دکتر میرزاده به حضور و بازدید 5 ساعته خود از غرفه دانشگاه در این نمایشگاه اشاره کرد و از اعضای هیات رئیسه خواست حل مشکلات شرکتها و محصولات دانش بنیان را در راس برنامه های خود بگذارند.

وی با اعلام اینکه پیشرفت های 3 سال اخیر در زمینه تولید محصولات دانش بنیان، افزایش شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و مراکز رشد و شهرک های شفا یک خیزش بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی است، ابراز امیدواری کرد کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه با شتاب بیشتری ادامه یابد.

در جلسه هیات رئیسه مصوب شد به جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی و ترویج اقتصاد دانش بنیان کلیه فعالیت های مربوط به شرکت ها و محصولات دانش بنیان و تجاری سازی محصولات دانشگاهی و ارتباط با صنعت و جامعه در تشکیلات معاونت پژوهشی و فناوری تجمیع شود.

200

کد خبر: 714796

وب گردی

وب گردی