اولاند: فرانسه در معرض تهدید بالای تروریسم قرار گرفته است

در پی حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین آلمان، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: این کشور هدف سطح بالایی از تهدید قرار گرفته و در حال حاضر عملیات امنیتی در این کشور در حال اجرا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه با ابراز همبستگی و همدردی با آلمان گفت: ما در معرض تهدید بالای تروریسم قرار گرفته‌ایم اما بسیج عمومی و هوشیاری نیز برای جلوگیری از هرگونه وقوع حمله تروریستی انجام گرفته است. فرانسه با موجی از حملات تروریستی در طول دو سال گذشته مواجه شده است.

اولاند اضافه کرد: بسیار مهم است که در برابر حملات تروریستی متحد باشیم. زمانی که یک کشور مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرد همه کشورهای اروپایی و حتی جهان با تهدید تروریستی روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: مقامات فرانسه در حال حاضر دستور افزایش سطح آماده باش امنیتی در روزهای تعطیل در همه مناطق فرانسه به خصوص در گردهمایی‌ها و بازارهای کریسمس را داده‌اند.

اولاند همچنین در تماسی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر آمادگی تمامی نیروهای امنیتی برای مبارزه با تروریسم و انجام اقدامات مرتبط در سطح اروپا تاکید کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی بر ضرورت تلاش برای مبارزه با تروریسم توافق کردند.

همچنین برونو لورو، وزیر کشور فرانسه نیز چندی یش اعلام کرد: فرانسوی‌ها از تعطیلات پیش رو لذت ببرند اما در عین حال زمانی که جشن‌های سال نو و کریسمس را می‌گیرند، هوشیار باشند.

وی در حین بازدید از یکی از معروفترین بازارهای کریسمس در شهر "استراسبورگ" در شرق فرانسه نزدیک به مرز آلمان اعلام کرد: ما امنیت تمام شهروندان فرانسوی و کشورمان را تضمین خواهیم کرد.

در حال حاضر پس از حمله تروریستی در پاریس در نوامبر سال گذشته سربازان فرانسوی در خیابان‌ها گشت‌زنی می‌کنند.

همچنین ماه گذشته پلیس فرانسه یک حلقه تروریستی شبه نظامی را که متهم به برنامه ریزی برای حمله به پلیس در اول ماه دسامبر بودند را بازداشت کرد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 714815

وب گردی

وب گردی