بازدید رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI)  از واحد اصفهان(خوراسگان)

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران(NACI) از پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) در بازدید از واحد اصفهان (خوراسگان) این مجموعه آزمایشگاهی را در سطح کشور کم‌نظیر دانست.

در جریان این بازدید، علیرضا خاکی فیروز رییس مرکز تایید صلاحیت ایران (NACI) و غلامحسینلامحسین شفیعی مدیر کل استاندارد استان اصفهان از تاسیسات آزمایشگاهی شرکت دانش بنیان معیار دانش پارس مستقر در پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بازدید کرده و در نشستی مشترک با حضور سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به تبادل نظر پرداختند.

علیرضا خاکی فیروز در این نشست مشترک ضمن تمجید از امکانات آزمایشگاهی و فعالیت‌های صورت گرفته این شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان(خوراسگان) گفت: مجموعه آزمایشگاهی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با برخورداری از دانش‌ فنی کارشناسان متخصص و تجهیزات پیشرفته، در سطح کشور کم نظیر بوده و امیدواریم با گسترش فعالیت‌های آن در سطح استان اصفهان و کشور باعث امنیت و تأمین سلامت غذایی جامعه شود.

در ادامه این جلسه سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: محیط زیست، سلامت و اهمیت مواد غذایی از حقوق و نیاز‌های اصلی انسان‌ها است و عدم وجود مواد غذایی ایمن و سلامت از هر جهت زیان جبران ناپذیری به جامعه بشری وارد می‌کند.

وی افزود: صنعت غذا از صنایع و تجارت‌های جهانی به شمار می‌رود و سرعت رشد این صنعت زیاد بوده و با توجه به رشد جمعیت جهان گام‌های ترقی را سریعتر از پیش طی می‌کند. در کنار این سرعت، دقت نیز باید ملاک کار قرار گیرد تا تامین کننده سلامت مواد غذایی و در دسترس مردم نیز باشد.

امیری خاطر نشان کرد: وجود امکانات آزمایشگاهی پیشرفته در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) نه تنها می‌تواند به سنجش مواد غذایی سالم در کشورکمک شایانی کند بلکه می‌تواند عاملی در جهت پیشرفت و نوآوری در زمینه اصالت سنجی فرآورده‌های غذایی نیز باشد.

امیری گفت: با توجه به پتانسیل آزمایشگاهی موجود در سطح استان اصفهان از جمله واحد‌های اصفهان، نجف‌آباد و شهر مجلسی امیدوارم بتوان این خدمات را در سطح استان اصفهان گسترش و با توسعه آن به امنیت غذایی جامعه کمک نمود.

لازم به ذکر است شرکت معیار دانش پارس از جمله شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) است که در زمینه خدمات آزمایشگاهی، آموزشی، پژوهشی و نیز تدوین استاندارد در حوزه‌های گوناگون شیمیایی، کشاورزی، صنایع غذایی و.... مشغول به فعالیت است. این مجموعه آزمایشگاهی تنها آزمایشگاه مرجع در استان اصفهان و تنها آزمایشگاه در میان کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیره دولتی بوده و موفق به اخذ اعتبارنامه در زمینه آزمون‌های تجربی دستگاه‌های پیشرفته شده است.

سنجش ترکیبات آروماتیک شامل(BTEX , PAH) در روغن‌های خوراکی به ویژه روغن پالم، اندازه گیری آنتی بیوتیک‌ها در فرآورده‌های مختلف غذایی، اصالت سنجی آبلیمو و روغن زیتون و... از مهمترین توانمندی‌های این شرکت دانش بنیان است.

همچنین مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران تنها مرجع اعتباردهی و تعیین صلاحیت آزمایشگاه ها بر اساس استاندارد بین المللی ISO/IEC 17025 در کشور می باشد. آزمایشگاه هایی که موفق به اخذ این اعتبارنامه از NACI شوند، در سطح کشور دارای اعتبار بوده و نتایج ارائه شده توسط آنها در سراسر کشور قابل قبول و پذیرش است.

205/200

کد خبر: 714833

وب گردی

وب گردی