بررسی قطع درخت در محدوده تله کابین توچال/ استاندارد سازی تجهیزات پس از گذشت 40 سال

 رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: موضوع قطع درخت در محدوده تله کابین توچال بررسی شده و با خاطیان  احتمالی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محمد حقانی گفت: تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در تله کابین توچال از استانداردهای کافی برخوردار نبود و همین موضوع سبب شده بود شهروندان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی افزود: تذکرات زیادی از سوی شهروندان در رابطه با رسیدگی به وضعیت تله کابین توچال به شورای شهر تهران ارائه می شد و بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گذشت بیش از 40 سال از عمر برخی از دستگاه های موجود در تله کابین توچال خاطر نشان کرد: عمر برخی از دستگاه های مورد استفاده در تله کابین توچال از 40 سال نیز می گذشت و احتمال سقوط و همچنین خطرات دیگر برای شهروندان وجود داشت.

حقانی با اشاره به تذاکرات مطرح شده به مسئولان فعال در تله کابین توچال اظهار کرد: پس از تذکر ارائه شده به مسئولان تله کابین توچال که سال گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد ابتدا مسئولان تله کابین این موضوع را نقض کرده اما پس از مدتی پذیرفتند که دستگاه هایشان از ایمنی لازم برخوردار نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون شاهد هستیم که استانداردهای لازم در تله کابین توچال رعایت شده و شهروندان می توانند با خیال راحت از بزرگترین تله کابین منطقه استفاده کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص حواشی مطرح شده پیرامون قطع درخت در محدوده تله کابین توچال اذعان کرد: هنوز گزارش قطع درخت در این منطقه به کمیته محیط زیست شورای شهر ارائه نشده و قطعا بررسی این موضوع در دستور کار کمیته قرار خواهد گرفت.

حقانی تاکید کرد: قطع درخت در شهر تهران از جمله خطوط قرمز ما به شمار می آید و شورای شهر تهران با جدیت موضوع قطع درخت را بررسی می کند.

700700

کد خبر: 714858

وب گردی

وب گردی