حکم تحقیقات اف بی ای درخصوص ایمیل‌های کلینتون از حالت محرمانه در آمد

یک قاضی فدرال که دستور بررسی اسناد مربوط به مجوز تحقیقات اف بی ای از ایمیل‌های هیلاری کلینتون را صادر کرده، تاکید کرد، اف بی ای هیچ دلیل موجهی برای بازگشایی تحقیقات درخصوص ایمیل‌های هیلاری کلینتون آن هم دو هفته قبل از روز انتخابات ریاست جمهوری نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بازرسان اف بی ای متعلقات لپ تاپ آنتونی وینر، همسر هما عابدین، معاون قدیمی هیلاری کلینتون را در تحقیقاتی حول محور رسوایی ارسال تصاویر مبتذل مصادره کردند. ماموران در این لپ تاپ هزاران ایمیل ارسال شده توسط هما عابدین را کشف کردند و از یک قاضی خواستار صدور مجدد حکمی برای بررسی این ایمیل‌ها شدند.

ماموران اف بی ای معتقد بودند که احتمالا این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه‌ای هستند که از سرور شخصی هیلاری کلینتون در زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بوده، ارسال شده است.

دموکرات‌ها از جمله شخص هیلاری کلینتون پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا را به نامه جیمز کومی، مدیر اف بی ای به کنگره نسبت دادند. کومی در این نامه نتیجه تحقیقات مامورانش درخصوص این ایمیل‌ها را اعلام کرده بود.

هنگامی که قاضی فدرال مذکور روز سه‌شنبه دستور بررسی حکم تحقیقات اف بی ای را صادر کرد، رندول شوئنبرگ، وکیل مدافعی که خواستار انتشار این اسناد و مدارک شده بود ضمن انتقاد از اف بی ای گفت: اف بی ای هیچ دلیل موجهی برای بازگشایی این تحقیقات نداشت. در درخواست صدور حکم تحقیقات هیچ موضوعی که دلیل موجهی برای بازگشایی این تحقیقات ارائه کند، وجود نداشت. در این لپ تاپ هیچ چیزی جز مکاتبات عادی میان کلینتون و هما عابدین وجود نداشت.

در همین حال برایان فالون، سخنگوی سابق کمپین کلینتون ضمن محکوم کردن این تحقیقات گفت: باز شدن این پرونده نشان می‌دهد که طبق انتظاراتمان مداخله کومی در انتخابات کاملا غیرعادلانه بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا به کومی تاکید کرده بود که نامه‌اش به کنگره برخلاف سیاست اف بی ای است که مقامات را از انجام تحقیقات در روزهای نزدیک به انتخابات منع می‌کند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 714939

وب گردی

وب گردی