ریاض مالکی: اروپا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد

وزیر خارجه فلسطین از تمامی کشورهای اروپایی که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست تا هرچه‌سریع‌تر کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در سخنان خود در نشست روز سه شنبه وزرای خارجه عرب و اروپا با بیان این مطلب، خواهان تسریع در آغاز رایزنی‌های رسمی جهت دست یابی به توافق شراکت کامل میان فلسطین و اتحادیه اروپا شد.

این وزیر فلسطینی گفت که اسرائیل به شدت قوانین بین المللی را نقض می‌کند و اراده جامعه بین الملل را نیز مورد بی توجهی قرار می‌دهد که این امر به حدی رسیده است که نمی‌توان در مقابل آن سکوت اختیار کرد.

وی افزود: در حالی که می‌بینیم که جهان از برگزاری کنفرانس بین المللی صلح براساس به طرح فرانسه استقبال می‌کند، اسرائیل اصرار دارد که مانع از این کنفرانس شود. اسرائیل از روز نخست مواضع منفی در قبال این طرح فرانسه نشان داد که این امر نشانگر عدم وجود جدیت از سوی اسرائیل برای حل نزاع از طریق راهکارهای دیپلماتیک و کانال‌های سیاسی است و در مقابل اقدامات غیر قانونی اسرائیل، کشورها جز محکوم کردن و بیانیه کاری انجام نمی‌دهند.

مالکی افزود، این ناتوانی بین المللی، کنست را ترغیب کرد تا پیش‌نویس قانونی را جهت ماهیت قانونی بخشیدن به شهرک‌های یهودی نشین صادر کند.

وی همچنین گفت، نوار غزه برای ایجاد تغییر سیاسی و اقتصادی و امنیتی نیازمند گام‌های سریع است.

مالکی تصریح کرد که سکوت جامعه بین الملل در بیشتر شدن اقدامات غیر انسان دوستانه اسرائیل از جمله ریختن خون فلسطینی‌ها سهم داشته است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 714943

وب گردی

وب گردی