شناور تفریحی مدرن با بهره گیری از اثر سطح طراحی شد

شناور تفریحی مدرن، شناور پرنده دریایی است که با بهره‌گیری از اثر سطح با فاصله کمی از سطح آب و با سرعت بالا به پرواز درمی‌آید و روی بالشتکی از هوا بر فراز آب حرکت می کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد توکلی مدیر عامل شرکت دانش بنیان طرح آفرینان پاسارگاد با اشاره به اینکه این شناور تفریحی به نسبت شناورهای دریایی سریعتر است و از طرفی هزینه های آن نسبت به هواپیما مقرون به صرفه تر است گفت: یک شناور اثر سطحی را می توان وسیله نقلیه دریایی دانست که روی سطح آب و با فاصله کمی نسبت به آن پرواز می کند و می تواند به سرعت هایی بالاتر از 90 گره دریایی در حدود 18۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شناورهای تندرو رایج که توانایی رسیدن به سرعت بالا را دارند، مصرف سوخت زیادی دارند. شاخص اصلی شناور اثر سطحی با از بین بردن درگ هیدرودینامیکی- نیروی درگ کل را به مینیمم کاهش می دهد.


توکلی در ادامه این چنین گفت: این شناورتفریحی مدرن با حمایت ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی در زمینه-های گردشگری و حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


این فعال حوزه فناوری با اشاره به طراحی و ساخت اینشناورتفریحیمدرنگفت: در تکنولوژی این وسیله علاوه بر آن که یک بالشتک هوا بین بدنه و سطح آب ایجاد می شود تا میزان درگ هیدرودینامیکی را کاهش دهد از سطوح آیرودینامیکی نیز برای افزایش لیفت و کاهش درگ هیدرودینامیکی استفاده می شود. این امر بدین معنی است که وقتی این شناور تفریحی مدرن با سرعت مناسب به سمت جلو حرکت می کند، لیفت حاصل از اثر سطح و سطوح ایرودینامیکی منجر به جدا شدن این وسیله از سطح آب می شود.


مدیر عامل شرکت دانش بنیان طرح آفرینان پاسارگاد با بیان اینکه طراحی و ساخت شناور تفریحی مدرن بر اساس استانداردهای بین المللی است گفت: این شناورتفریحی مدرن به منظور توسعه در بخش گردشگری شروع به کار خواهد کرد که در این مسیر از حمایت های ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی بی بهره نبودیم.


204/200

کد خبر: 714956

وب گردی

وب گردی