ضرورت افزایش فعالیت‌های ورزشی در دوره پیش دبستانی/سونامی فقرحرکتی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش گفت : افزایش فعالیت‌های ورزشی در دوره پیش دبستانی ضرورت دارد چرا که با زندگی های ماشینی شاهد سونامی فقر حرکتی خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ مهرزاد حمیدی در همایش پیش‌دبستانی زیربنای عدالت آموزشی پایدار در دانشگاه الزهرا برگزار شد اظهار کرد: آموختن سواد حرکتی به دانش‌آموزان اهمیت بالای دارد زیرا دانش‌آموزی که نمی‌تواند فعالیت ورزشی کند، دانش‌آموزان دیگر او را در بازی های گروهی مشارکت نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه در آینده اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یابد با سونامی فقرحرکتی مواجه خواهیم بود، افزود: امروز در مدارس دوزبانه و مهدکودک‌ها برای اینکه نوآموزان با محیط آن مأنوس شوند حتماً باید بازی‌های حرکتی و ورزشی جزء برنامه‌های آموزشی باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: عزت‌ و اعتماد به‌نفس، مهارت اجتماعی و سازگاری از مهم‌ترین عوامل موثر ارتباط اجتماعی دانش‌آموزان است که در بازی و حرکت به دست می‌آید.

وی یادآور شد: در حوزه پیش ابتدایی و مقطع اول ابتدایی می‌توانیم سواد حرکتی را رشد دهیم و اگر کودک، الفبای حرکت را تجربه نکند بعداً در یک حرکت ساده ناتوان خواهد شد.

حمیدی افزود: بازی و مشارکت بیشتر باعث مهارت‌های حرکتی بهتر در دانش‌آموزان می‌شود، اگر در سن پیش‌دبستانی، نوآموز الفبای حرکتی را فرا گیرد بعداً در دویدن و ترکیبی از آنها می‌تواند استواری لازم را کسب کند.

منبع : مهر

203/200

کد خبر: 714964

وب گردی

وب گردی