حسین کارنامی: آملی ها صاحب 200 کرسی استادی در حوزه های نجف و کربلا 

حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی در آیین جشن سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) در واحد آیت الله آملی گفت : قرآن کریم یکی از بهترین الگو های رفتاری برای بشریت است .

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین حسینی کارنامی با بیان اینکه یکی از بهترین شیوه ها برای تربیت، شیوه رودررو است اظهار کرد : بیشتر افراد در جامعه غالبا از اخلاق و رفتار والدین و اعضای خانواده تاثیر می پذیرند.

حسینی کارنامی با بیان اینکه در قرآن 3 مرتبه کلمه اسوه و 200 بار کلمه اقتدا و مشتقات آن ذکر شده است گفت: زندگی پیامبر در 5 عرصه مهم می تواند الگوی جوانان امروز در سراسر جهان باشد .

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران با اشاره به عرصه فردی زندگی پیامبر اسلام اظهار کرد: حضرت رسول (ص) در خوش برخوردی در عرصه خانوادگی زبان زد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از هر 10 ازدواج 4 مورد در کشور ما منجر به طلاق می شود گفت: در استان مازندران این عدد 5/3 است و متاسفانه این آمار مناسبی برای یک جامعه دینی و اسلامی نیست.

حسینی کارنامی با تاکید بر توجه به سنت پیامبر در ازدواج و اخلاق در خانواده اعلام کرد: امسال 250 زوج دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در آیین ازدواج دانشجویی که در مشهد مقدس برگزار می شود شرکت خواهند کرد .

این استاد دانشگاه با اشاره به نظر رهبر انقلاب اسلامی درباره اینکه قاطبه دانشجویان در کشور موحد و دیندار هستند تصریح کرد : اکثر دانشجویان دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی دارای روحیه آرمانخواهی و انقلابی همراه با صداقت و سلامت هستند.

وی با تاکید بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها اعلام کرد : علی رغم مشکلاتی که به واسطه برخی فشار ها به دانشگاه آزاد اسلامی وارد کرده اما این دانشگاه با تاکید چند باره میرزاده و نیاز آذری از اجرای برنامه های فرهنگی برنامه محور استقبال می گیرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران با بیان خاطراتی از سیره حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی و تبعیت آن مرحوم از پیامبر اسلام عنوان کرد: آمل از قدیمی ترین و علمی ترین شهر های مازندران است زمانی در دو حوزه نجف و کربلا از 1000 کرسی استادی 200 کرسی مربوط به طبری های مقیم عتبات بود که طبری لقب آمل ها بود .

205/200

کد خبر: 715009

وب گردی

وب گردی