افزایش ظرفیت نگهداری و سم‌زدایی معتادان متجاهر

استاندار تهران از افزایش ظرفیت نگهداری و سم زدایی معتادان متجاهر استان تهران تا سقف بیش از 11 هزار نفر خبر داد و افزود: این ظرفیت در ابتدای دولت یازدهم تنها 400 نفر بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازایسنا، سید حسین هاشمی در هفتمین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: بر اساس تقسیم کاری که میان دستگاه‌های ذیربط در امر آسیب‌های اجتماعی انجام شده بود در این جلسه گزارشی از عملکرد این دستگاه‌ها ارائه شد که خوشبختانه شکل منطقی و مناسبی برای انجام کارها ایجاد شده است، البته برخی دستگاه‌ها نیز ضعیف عمل کرده بودند که به آنها تذکر داده شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد همه دستگاه‌های همکار در جلسات کمیته‌ها حضور پیدا کنند تا با همکاری یکدیگر بتوانند فعالیت‌های ویژه خود را اجرایی کنند.

استاندار تهران همچنین از افزایش ظرفیت سم زدایی معتادان متجاهر تا سقف بیش از 11 هزار نفر خبر داد و افزود: این افزایش ظرفیت در حالی انجام شده است که در ابتدای دولت یازدهم تنها 400 نفر ظرفیت سم زدایی معتادین متجاهر را داشتیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در خصوص کمبود ظرفیت‌ها وجود دارد معتادین متجاهر سایر استان‌ها هستند که به تهران می‌آیند؛ در این بخش نیز بر اساس صحبت‌های انجام شده این افراد را به شهرستان‌های خود باز می‌گردانند که اگر این مهم اتفاق بیفتد مشکلی در ظرفیت نخواهیم داشت.

هاشمی در تشریح هفتمین جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در این جلسه گزارشی توسط سازمان زندان‌های استان تهران ارائه شد که اقدامات انجام شده به ویژه استفاده از ظرفیت خیرین در این امر تشریح شده بود. همچنین گزارشی از طرح جمع آوری متکدیان در سطح شهر تهران توسط شهرداری تهران ارائه شد. امیدواریم در جلسه آینده کارگروه‌هایی که پیشرفت جدی نداشته‌اند بتوانند اقدامات موثری انجام دهند و اقدامات جدی آنها تا پایان سال برای شهروندان استان تهران قابل مشاهده باشد.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش حجم ترافیک در روزهای گذشته در سطح شهر تهران گفت: در این خصوص جزء اولین افرادی بودم که با رئیس پلیس راهور ناجا تماس گرفتم و پر حجم شدن ترافیک تهران را مطرح کردم. توضیحاتی در این خصوص ارائه شد اما متاسفانه بیش از یک هفته است که در سطح شهر تهران ترافیک سنگینی داریم. امیدوارم راهکار عملی و اجرایی در این خصوص توسط پلیس راهور تهران بزرگ اندیشیده شود و شاهد کاهش حجم ترافیک و راحتی همشهریانمان باشیم.

700/703

کد خبر: 715041

وب گردی

وب گردی