50 درصد معتادان متجاهر از دیگر استان ها آمده اند

استاندار تهران 50 درصد معتادان متجاهر را مهاجران دیگر استان ها اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،مهندس سیدحسین هاشمی در حاشیه هفتمین جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران گفت: در صورت بازگشت معتادان متجاهر دیگر استان ها که با همکاری دادستانی تهران در حال انجام است امکان اسکان مابقی معتادان متجاهر و ساماندهی آنها در تهران وجود دارد.
وی افزود: با تلاش تمام دستگاه های مرتبط امکان نگهداری از 11 هزار معتاد متجاهر وجود دارد که این رقم در دولت گذشته تنها 400 نفر بوده است.
هاشمی گفت: در جلسه امروز ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی به منظور ساماندهی معتادان و متکدیان مقرر شد با همکاری دادگستری استان تهران باندهای تکدی گری و سرباندها شناسایی شده و با دستگیری آنها کاهش چشمگیری در تعداد متکدیان و معتادان متجاهر شهر تهران داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برخی صحنه ها از معتادان و متکدیان در شهر مناسب نیست، اضافه کرد:برای ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان با برخی محدودیت های قانونی همچون زنان و کودکان و افرادی که به بهانه دستفروشی در واقع تکدی گری می کنند ،مواجه هستیم.
رئیس ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران افزود: در جلسه امروز دستگاه های موظف و همکار براساس تقسیم کارهای صورت گرفته موظف به برگزاری و همکاری منظم در کمیته ها و کارگروه های تخصصی زیرمجموعه این ستاد شده اند و دستگاه هایی که ضعیف تر بوده اند به صورت رسمی تذکر دریافت کرده اند.
هاشمی ابراز امیدواری کرد: در جلسه آینده این ستاد که تا پیش از پایان امسال برگزار خواهد شد تمام دستگاه ها و کمیته ها و کارگروه های تخصصی این ستاد به صورت منظم فعالیت کرده و نتایج مطلوب به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در استان تهران که از سوی وزارت کشور و براساس نظر مقام معظم رهبری ابلاغ شده است شاهد باشیم.

700/703

کد خبر: 715055

وب گردی

وب گردی