حمایت مادی و معنوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از فعالیت های پژوهشی

به منظور پاسداشت تلاش‌های استادان و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، آیین گرامی‌داشت هفته پژوهش با حضور جمعی از محققان و فعالان پژوهشی در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛در این آیین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، پژوهش را نماد و ستون دانشگاه برشمرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از فعالیت‌های علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان حمایت مادی و معنوی خواهد کرد.

وحید خطیبی به دستاوردها و افتخارات یک‌سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در زمینه اختراعات و پژوهش و فن‌آوری اشاره کرد و گفت: این افتخارات، بیانگر پتانسیل‌های بالای استادان و دانشجویان این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از درخشش دانشجویان و استادان این دانشگاه در مجامع علمی ملی و بین‌ المللی خبرداد و افزود: انتخاب رسول جمشیدی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به عنوان پژوهشگر برتر سال 1395 استان کرمان، برگ زرینی در کارنامه پرافتخار این دانشگاه است.

خطیبی، وضعیت تولید علم در ایران را خوب ارزیابی کرد و گفت: به استناد ارزیابی سایت اسکوپوس، ایران در سال 2016 در زمینه تولید مقالات علمی به رتبه قابل قبولی دسته یافته که جایگاه بسیار خوبی در جهان و به ویژه قاره آسیا است.

این استاد پژوهشگر، نوآوری و اختراع را یکی از شاخص‌های جهانی تولید علم برشمرد و افزود: نتایج مقالات علمی باید موجب حل مشکلات جامعه، ارائه خدمت به مردم و یا تولید ثروت شود ولی متاسفانه در کشور مقالات خوب و معتبر علمی در آرشیو نگهداری می‌شود.

وی، تاسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان را یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های اخیر دانست و افزود: ایران، علیرغم جایگاه خوب در تولید مقالات علمی متاسفانه در زمینه تبدیل علم به ثروت و نوآوری و براساس شاخصGII، از بین 128 کشور مورد ارزیابی در جایگاه 78 جهان در سال 2016 قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه، مدرس گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به جایگاه علم و دانش در دین مبین اسلام و قرآن کریم پرداخت و گفت: قرآن کریم به اندیشیدن و پژوهش بسیار تاکید دارد و این موضوع به طور مکرر در آیات کلام الله مجید بیان شده است.

حجت الاسلام سید محسن حسینی به موانع تحقیق و پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: سطحی نگری، شخصیت زدگی و جزئی‌نگری از موانع تحقیق و پژوهش به شمار می روند.

این استاد گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تاکید کرد: در آموزه‌های دینی، ایمانی مورد قبول است که بر مبنای تحقیق باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، تجلیل از استادان و دانشجویان پژوهشگر و محقق و گشایش نمایشگاه کتاب و اختراعات دانشجویان از دیگر برنامه‌های آیین گرامی داشت هفته پژوهش بود.

203/200

کد خبر: 715071

وب گردی

وب گردی