نتایج اندازه گیری امواج مخابراتی/تشعشع آنتن موبایل استاندارد است

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن پرتوهای آنتن های موبایل (BTS ) گزارش نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور رفع نگرانی مردم نسبت به امواج ناشی از دکل های مخابراتی و آنتن ها و کمک به گسترش شبکه های اپراتورها، طی برگزاری جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه اعلام کرد: برمبنای اندازه گیری های انجام شده در دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن پرتوهای آنتن های BTS گزارش نشده است.

این سازمان همچنین با بررسی تحقیقات و مطالعات انجام شده در کشورهای توسعه یافته نسبت به استفاده از نتایج این تحقیقات در جهت کاهش نگرانی های جامعه اقدام کرده است.

در جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه که با حضور نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت ارتباط مشترک شهر و اپراتورهای تلفن همراه، برگزار می شود، بر همکاری سازمان تنظیم مقررات با توجه به وظیفه مدیریت طیف فرکانسی کشور و اعطای پروانه به اپراتورها، با سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی قانونی ایمنی تشعشعی در کشور در زمینه اندازه گیری تشعشعات آنتن ها توافق شد.

بر اساس نتایج این جلسات همچنین اندازه گیری های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، تاکنون موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری گزارش نشده است.

منبع: مهر

205/200

کد خبر: 715116

وب گردی

وب گردی