برگزاری همایش جوان موفق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

همایش جوان موفق با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی مدرس دانشگاه تعبیر ابن سینا از جوان را قوی النفس بودن دانست و گفت : « همان طور که در قرآن کریم آمده است که می بایست سهم خود را از دنیا فراموش نکنیم و ‌بنا بر گفته امام صادق (ع) مراد قرآن از سهم را «جوانی» معرفی می کنند. »

عطایی جوانان موفق را به دو دسته، جوان موفق منفعل و موفق فعال تقسیم کرد و بیان داشت: «جوان موفق کسی است که بتواند نیازهای خود را مرتفع نماید».

وی دو نوع مانع سر راه جوان موفق جود دارد و ذکر کرد: « یکی تزاحمات موانع طبیعی است، مثلا یک جوان باید ساعت فیزیولوژیکی بدن خود را به دست آورده و با آن هماهنگ باشد و زمان خود را مدیریت کند. دوم اینکه مزاحمت است که اکثرا مشکلات در این مورد مصداقی است. بهترین راه برای مقابله با مزاحمت ها، استفاده از تجربه دیگران و مشورت کردن است. »

وی در اهمیت مدیریت زمان گفت: «در تمام کارها مدیریت زمان را جدی بگیرید، زیرا هر 10 دقیقه برنامه ریزی می تواند 1 ساعت شما را جلو بیندازد. »

عطایی، رمز پیروزی یک جوان را عوامل مختلفی دانست و مهمترین عامل را ایمان خود فرد ذکر کرد.

گفتنی است؛ همایش همایش جوان موفق به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و هیئت دانشجویی لثارات دانشگاه گیلان برگزار شد.

205/200

کد خبر: 715160

وب گردی

وب گردی