وزیر فرهنگ و ارشاد: گفت‌وگوی ادیان به افزایش اشتراکات فرهنگی کمک می‌کند

وزیر ارشاد در دیدار با سفیر سوئد در ایران گفت: روابط فرهنگی پایدارتر از روابط سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش ایسکانیوز ، سیدرضا صالحی‌امیری با هلنا سانگلند دیدار داشت و دو طرف در زمینه‌های فرهنگی و هنری گفت‌وگو کردند.

صالحی امیری در این نشست ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور، گفت: سابقه روابط ایران و سوئد بسیار قدیمی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گسترش بیشتری یافت.

وی افزود: سوئد کشوری دارای تنوع فرهنگی است و در حوزه گفت‌وگوهای فرهنگی و ادیان از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

صالحی‌امیری با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی و ادیان بین دو کشور ادامه داد: گفت‌وگوی ادیان برای شناخت بیشتر اسلام رحمانی در اروپا نقش موثری دارد.

وی با اشاره به فیلم سینمایی«محمد رسول الله» و نمایش آن در دیگر کشورها افزود: از طریق هنر سینما هم می‌توان به معرفی اسلامی واقعی و نمایش این دین رحمانی به جهانیان پرداخت و فعالیت‌های مشترکی با یکدیگر داشت.

وزیر با تاکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری در زمینه‌های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، سینما ادامه داد: در حوزه‌های علمی و پژوهشی هم دو کشور می‌توانند همکاری‌های مناسبی داشته باشند. توسعه همکاری‌های مشترک فرهنگی به توسعه همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و علمی کمک می‌کند.

عضو کابینه تدبیر و امید تاکید کرد: روابط فرهنگی پایدارتر از روابط سیاسی و اقتصادی است و گفت‌وگوی ادیان نیز به افزایش اشتراکات فرهنگی کمک می‌کند.

صالحی‌امیری گفت: دو کشور می‌توانند به برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک، ترجمه کتاب به زبان یکدیگر و حضور فعال در نمایشگاه های کتاب مبادرت کنند.

در ادامه این دیدار سفیر کشور سوئد در تهران گفت: صنعت سینما در سوئد بسیار فعال است و ما در سراسر جهان تولیدکنندگان فیلم ایرانی هم داریم.

سانگلند با اشاره به وضعیت هنر موسیقی در سوئد، افزود: تنوع فرهنگی و قومی در سوئد بسیار بالاست و اسلام نیز بخشی از جامعه سوئدی را تشکیل می دهد.

سفیر سوئد در تهران گفت: زمینه‌های همکاری‌های مشترک فرهنگی میان دو کشور ایران و سوئد بسیار است که می‌توان در حوزه های مختلف با یکدیگر همکاری داشت.

502

کد خبر: 715204

وب گردی

وب گردی