شرایط اخذ مجوز تاسیس مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی در هر استان متفاوت است

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام شرایط اخذ مجوز راه اندازی مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی در سطح استان های کشور گفت: این شرایط از نظر مکانی و پایه های رانندگی متفاوت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،سرهنگ هویدا تزار افزود: شرایط اخذ مجوز راه اندازی مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی در آیین نامه اجرایی آموزشگاه ها مصوب 15 اسفند سال 1383 به صراحت آمده است، بر این اساس آموزشگاه های پایه سوم در کلانشهرها باید 130 متر فضای اداری و 50 متر پارکنیگ داشته باشند.
وی ادامه داد: این شرایط در شهرهای کوچک متفاوت است براین اساس که در شهرهای کوچک پارکینگ را 20 متر در نظر گرفته اند.
رئیس مرکز صدور گواهی نامه پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: متقاضیان راه اندازی آموزشگاه های پایه یکم و دوم و همچنین موتورسیکلت ها می توانند، درخواست خود را به پلیس راهور استان ها ارایه دهند.
سرهنگ تزار تصریح کرد: البته در ابتدا این درخواست ها بررسی می شود و متقاضیان براساس جدول امتیازات و میزان امتیازی که کسب می کنند با رعایت نوبت و حدنصاب تعداد آموزشگاه ها، مجوز لازم را اخذ می کنند.
وی در مورد آموزشگاه های موتورسیکلت که جدیدا در استان ها راه اندازی شده است نیز گفت: این مراکز در بسیاری از نقاط کشور راه اندازی شده و این روند ادامه دارد. استانی که نیاز به این آموزشگاه داشته باشند، آمادگی صدور مجوز لازم در این زمینه را داریم.
رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پیش از این یکی از شرایط صدور گواهینامه موتورسیکلت طی برگزاری دوره تئوری و عملی از آموزشگاه ها یا مراکز مجاز آموزشی انجام می شد براین اساس قبل از تصویب آیین نامه راهنمایی و رانندگی سال 1384 ضرورتی به طی آموزش نبود.
وی ادامه داد: اما بعد از تصویب این آیین نامه، ضرورت داشت آموزشگاه های موتورسیکلت تاسیس شود که حدود 2 سالی است این آموزشگاه ها راه اندازی شده است و براساس آیین نامه هیات دولت، افراد برای استفاده از موتورسیکلت باید گواهینامه مربوطه را داشته باشند و به آموزشگاه های موتورسیکلت مراجعه و گواهی نامه مرتبط را اخذ کنند.
به گفته سرهنگ تزار در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع در زمینه صدور گواهینامه اعم از جدید الصدور، تعویض، المثنی و تبدیل با 30 درصد کاهش مواجه بودیم و بیشترین فراوانی صدور گواهینامه نیز مربوط به پایه سوم است که بیش از 78 درصد گواهینامه های صادر شده اعم از تعویض، تبدیل، المثنی و جدیدالصدور مربوط به این نوع گواهینامه و بقیه مربوط به سایر گواهینامه ها است.
به گفته وی، اکنون مرکز صدور گواهینامه در سطح کشور به تعداد استان و شهرستان فعال است.
703

کد خبر: 715206

وب گردی

وب گردی