برگزاری همایش تجلیل از برترین های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک

همایش تجلیل از دریانوردان، صنعتگران، کاپیتان های ناوگان حمل و نقل دریایی کشور، هیات موسس، اساتید، کارکنان و دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی جزیره خارک، با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده؛ در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با درود بر روح شهدا و امام خمینی (ره)، آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و خیرمقدم به آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده، گفت: خوشبختانه در دوره مدیریتی دکتر میرزاده، تحولات چشمگیری به ویژه در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به وقوع پیوسته است.

در دوره مدیریت دکتر میرزاده، تحولات چشمگیری در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی صدها بار با ذهن خلاق و دید وسیع خود از کشور و جهان، تصمیم هایی به اجرا درآورده که جهان را به تحسین نظام جمهوری اسلامی ایران واداشته، تاکید کرد: روزی که پیشنهاد خلاقانه ایشان و موافقت بنیانگذار انقلاب و کمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره)، بذر دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور کاشته شد، کمتر کسی بر این باور بود که این دانشگاه تا این اندازه رشد و ترقی داشته باشد.

قیصری در ادامه گفت: اعتقاد راسخ و نیت الهی که در پی این تصمیم بود، با همت والای آیت الله هاشمی رفسنجانی که همواره به انجام کارهای سخت شهره بود، آمیخته و باعث شکوفایی این نهال نوپا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 5 میلیون دانش آموخته متخصص و حدود یک میلیون و 700هزار دانشجو، نیمی از بار آموزش عالی کشور را به دوش می کشد، گفت: این دانشگاه به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده که خاستگاه بسیاری از جویندگان دانش در ایران اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به جنگ تحمیلی و دفاع از میهن اسلامی، اظهار داشت: آن زمان جزیره مقاوم خارک چندین بار توسط جنگنده های بعثی عراق بمباران شد. امنیت و جان مردم این منطقه جز با رشادت ها و از خود گذشتگی های دلیرمردان این مرز و بوم فراهم نمی شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک در سال 67 با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص کشور، تاسیس شد و در سال 68 اولین گروه دانشجویی در رشته مهندسی دریانوردی پذیرفته شدند.

قیصری با بیان اینکه بحمدالله امروز واحد خارگ با حمایت های بی شائبه دکتر میرزاده، توانسته گام موثری در راه پیشرفت کشور و پرورش نیروی متخصص بردارد، گفت: این واحد با قامتی استوار در راه بهبود کیفیت گام برمی‌دارد و امیدواریم زمینه درخشش بیش از پیش این واحد دانشگاهی فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ دانشگاه آزاد اسلامی یک امید برای سیل مشتاقان تحصیلات عالی در سراسر کشور است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مفتخر است با داشتن 11 مرکز و واحد دانشگاهی بیش از 23هزار دانشجو، 56هزار دانش آموخته، تعداد زیادی اعضای هیات علمی و... به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی استان، خدمات آموزشی و پژوهشی به این استان و کل کشور ارائه می کند.

بیش از 95درصد پرسنل دریایی کشور، فارغ التحصیل واحد خارک هستند

حسین سهولی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دریانوردی خارگ نیز در این مراسم با تشکر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده به خاطر حضور در این واحد دانشگاهی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در دوران دفاع مقدس به درخواست مردم و پیگیری های مسئولان و با موافقت تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی تاسیس شد.

وی افزود: در شرایط سخت جنگ تحمیلی، از یک سو علاقمندی مردم خارگ به تحصیلات عالیه و از سوی دیگر ادامه تحصیل کارکنان شرکت های نفتی مستقر در جزیره خارگ باعث شد که تاسیس دانشگاه در این جزیره یک امر ضروری تلقی شود.

سهولی زاده با بیان اینکه کار آیت الله هاشمی رفسنجانی، حقیقتاً کاری بزرگ و هوشمندانه همراه با درایت و آینده‌پژوهی بود، تاکید کرد: تاسیس این واحد هدیه بسیار خوبی برای مردم این جزیره بود. انصافاً مردم خارگ این دانشگاه را جزئی از فرهنگ خود می دانند.

وی ضمن قدردانی از اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ بخصوص مهندس علیرضا ضیغمی، امام جمعه خارگ و مرحوم نبوی نماینده وقت مجلس گفت: نتایج شگفت انگیز تاسیس این دانشگاه انکارناپذیر بوده و این امر شایسته تقدیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ افزود: فراهم آوردن زمینه تحصیلات دانشگاهی برای عموم مردم خارگ توسط این واحد، باعث امیدواری مردم برای ادامه زندگی در این جزیره شد. همچنین اکثر کارکنان و پرسنل شاغل در شرکت های نفتی مستقر در خارگ، تحصیلات آموزش عالی خود را در این واحد گذرانده اند که باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 95درصد پرسنل دریایی کشور، از فارغ التحصیلان این واحد هستند، گفت: آموزش دریانوردی و تأمین کاپیتان های کشتی های غول‌پیکر اقیانوس‌پیما حتی در دوران سخت تحریم های کشتیرانی، در این واحد متوقف نشد. اگر این واحد نبود، قطعاً ناوگان حمل و نقل دریایی کشور در حال حاضر با مشکل نیروی انسانی متخصص مواجه می شد.

سهولی زاده خاطرنشان کرد: اکنون پس از رفع تحریم های کشتیرانی و دوران پسابرجام، ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید، با راهنمایی های مقام معظم رهبری، حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی و باز شدن پنجره جهانی شرکت های کشتیرانی خارجی، این واحد آمادگی دارد با شرکت های کشتیرانی بین المللی همکاری کند.

وی در پایان انتخاب دکتر میرزاده به عنوان رئیس انجمن بین المللی آسایهل را تبریک گفت.

جزیره خارک همواره مایه افتخار بوده است

دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر در این همایش ضمن خوشامد به آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده، اظهار داشت: استان بوشهر و جزیره خارگ، سرزمین مردان صبور و سربازان 8 سال دفاع مقدس و تلاشگران بزرگ است.

استاندار بوشهر خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: ان‌شاءالله حضور شما مایه وحدت، بهبود وضعیت مردم و شکوفایی این سرزمین باشد.

وی با بیان اینکه جزیره خارگ با فعالیت های درخشان خود، دارای اهمیت اقتصادی برای کشور است، گفت: ساکنان این جزیره همواره برای شکوفایی اقتصادی آن تلاش می کنند.

سالاری در پایان خاطرنشان کرد: جزیره خارگ همواره مایه افتخار بوده و امیدواریم به برکت حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، فضای مطلوبی در شأن مردم این جزیره برای شکوفایی آن فراهم شود.

205/200

کد خبر: 715219

وب گردی

وب گردی