لغو برخی تحریم‌های پزشکی و کشاورزی ایران

وزارت خزانه‌داری‌ آمریکا با افزودن الحاقیه و اصلاح قوانین تحریمی ضدایرانی، فهرست تجهیزات پزشکی و کشاورزی قابل صدور به ایران را گسترش داد.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا در گزارشی نوشت: دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با اصلاح قانون «مقررات مربوط به تحریم‌ها و مبادلات ایران»، دامنه تجهیزات پزشکی و اقلام کشاورزی مجاز برای صادرات یا بازصادرات به ایران را افزایش داد.

در اطلاعیه پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با اصلاح قانون (اضافه کردن متمّم قانونی به) «مقررات مربوط به تحریم‌ها و مبادلات ایران»، دامنه مجوزهای صادرات یا بازصادرات تجهیزات پزشکی و اقلام کشاورزی به ایران را به موجب «قانون اصلاح‌ تحریم‌های تجاری و افزایش صادرات، مصوب سال 2000» افزایش داد. این متمم قانونی (اصلاحیه) همچنین شامل مجوزهای جدید یا افزایش دامنه مجوزهای قبلی در زمینه آموزش، قطعات یدکی، نرم‌افزار و خدمات مربوط به عمل‌های پزشکی، خدمات حفظ و نگهداری و تعمیر تجهیزات پزشکی و قطعات شکسته شده یا فراخوانی محصول یا مسایل امنیتی است. به علاوه، در این متمم قانونی، در تعریف اصطلاحات «کالاهای ایرانی تولیدشده در داخل کشور» (goods of Iranian origin) و «کالاهای تولیدی خارج ایران به دست افراد حقیقی یا حقوقی ایرانی» (Iranian-origin goods) بازنگری شده است.

متمم قانون «مقررات مربوط به تحریم‌ها و مبادلات ایران» روز جمعه، 23 دسامبر 2016 در نشریه «فدرال رجیستر» متعلق به دولت مرکزی آمریکا منتشر و از همان روز به بعد اجرایی خواهد شد. دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مجموعه‌ای از «سؤالات متداول» جدید را در خصوص این متمم قانونی منتشر خواهد کرد؛ در ضمن «سؤلات متداول» قبلی به روز‌رسانی شده است.

کد خبر: 715299

وب گردی

وب گردی