بازداشت نماینده عرب پارلمان صهیونیستی

پلیس رژیم صهیونیستی یک نماینده عرب پارلمان این رژیم را به اتهام کمک به زندانیان فلسطینی بازداشت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نماینده عرب کنست - پارلمان اسرائیل - را که دیگر از مصونیت قضایی برخوردار نیست، به ظن دادن تلفن همراه به دو زندانی فلسطینی بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، باسل غطاس، نماینده عرب پس از بازداشت مورد بازجویی پلیس قرار گرفت. قرار است امروز دادگاهی در نزدیکی تل آویو به اتهامات وی رسیدگی و بازداشت موقت وی را تمدید کند.

این نماینده 60 ساله، که روز پنجشنبه پذیرفت مصونیت قضایی از او برداشته شود، متهم است به دو زندانی فلسطینی دربند در زندان های آن رژیم تلفن همراه و سیم کارت رسانده است.

او از مصونیت پارلمانی خود استفاده کرده و بدون بازدید بدنی وارد زندان شده است.

ادعاهای پل رایان

از سوی دیگر به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، در آستانه رای گیری درباره قطعنامه شورای امنیت درباره شهرک سازی در فلسطین اشغالی "پل رایان" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه ای منتشر کرد.

وی در این بیانیه ادعا کرد: " این اقدامات نوعی شیرین کاری در سازمان ملل و تنها با هدف بدنام کردن و غیرمشروع کردن اسرائیل صورت می گیرد ! "

رایان گفت :دولت آمریکا باید این قطعنامه را وتو کند.

پایان اعتصاب غذای دو اسیر فلسطینی

در تحولی دیگر ، دو اسیر فلسطینی بعد از حدود نود روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، خبرنگار این شبکه گفت انس شدید و احمد ابوفاره دو اسیر فلسطینی به اعتصاب غذای خود پایان دادند. این دو اسیر از حدود نود روز پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بودند. تصمیم انس شدید و ابو فاره بعد از پذیرفتن پیشنهاد دادستانی اسرائیل درباره تمدید بازداشت اداری آن ها برای تنها یک دوره چهار ماهه اتخاذ شد. این در حالی است که دادگاه عالی اسرائیل درخواست های این دو اسیر را برای پایان دادن به بازداشت و انتقال آن ها به بیمارستان های کرانه باختری رود اردن در سایه وخامت حالشان، رد کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306

کد خبر: 715324

وب گردی

وب گردی