دیدار وزیر دفاع آلمان با سربازان این کشور در مزارشریف

بر اساس یک سنت قدیمی همه ساله در آستانه جشن کریسمس وزیر دفاع آلمان به دیدار سربازان این کشور در پرخطرترین نقطه ماموریت‌شان در خارج از خاک آلمان می‌رود. اورسولا فون‌درلاین امسال به دیدار سربازان آلمانی در افغانستان رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه‌وله، پایگاه سربازان ارتش آلمان در مزارشریف واقع در شمال افغانستان روز پنج‌شنبه و در آستانه جشن میلاد مسیح (کریسمس) محل دیدار وزیر دفاع آلمان، اورسولا فون‌درلاین با سربازان ارتش این کشور بود.

پایگاه مزارشریف بیشترین تعداد سربازان آلمانی در افغانستان را داراست. هفته گذشته مجلس آلمان، بوندس‌تاگ، ماموریت سربازان این کشور در خاک افغانستان را برای یک سال دیگر تمدید کرد. بدین ترتیب این سربازان تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در افغانستان خواهند ماند.

خانم فون‌درلاین بار دیگر نسبت به خروج زودهنگام ارتش آلمان از افغانستان هشدار داد و گفت: «ما چیزهای زیادی به دست آورده‌ایم و نباید اجازه دهیم که دستاوردهایمان در اثر یک خروج زودهنگام از بین بروند.»

تعداد مجاز سربازان آلمانی در افغانستان ۹۸۰ نفر است و در سال ۲۰۱۷ نیز نباید از این تعداد بیشتر شود. ارتش آلمان در قالب برنامه پیمان ناتو به نام "پشتیبانی قاطع" بیش از هرچیز برای آموزش، مشاوره و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در خاک این کشور حضور دارد.

بر اساس این ماموریت، نیروهای ارتش آلمان می‌توانند در مواقع ضروری در کنار سایر نیروهای ناتو در آموزش شهروندان غیرنظامی افغان نیز مشارکت کنند.

کنسولگری آلمان در مزارشریف در ماه نوامبر هدف حمله نیروهای طالبان قرار گرفت. در جریان این حمله ۶ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند و خسارت سنگینی به ساختمان این محل وارد شد به طوری که دیگر قابل استفاده نیست.

وزیر دفاع آلمان ضمن تشکر از سربازان این کشور با اشاره به حمله ماه نوامبر گفت این حمله نشان داد که امنیت در افغانستان هنوز شکننده است.

در سایر نقاط افغانستان نیز همچنان حملات تروریستی از سوی افراطگرایان وابسته به طالبان صورت می‌گیرد. پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ۱۲ هزار نیرو در افغانستان دارد.

ماموریت ناتو در این کشور به طور رسمی در پایان سال ۲۰۱۴ تمام شد اما همه‌ساله به دلیل موقعیت ناپایدار افغانستان تمدید می‌شود.

306/300

کد خبر: 715392

وب گردی

وب گردی