"تی.بی.ام"زیر میدان امام حسین(ع) مشغول کار است/ نقشه پیاده راه های پایتخت‌ترسیم می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: دستگاه "تی.بی.ام" در زیر میدان امام حسین(ع) مشغول حفر تونل خط 6 مترو است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،مازیار حسینی گفت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا علاوه بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، هر چه زودتر نسبت به خروج مینی بوس های فرسوده و تاکسی های پیکان نیز اقدام کنیم، کما این که در حال حاضر تنها یک هزار و 381 دستگاه تاکسی پیکان در تهران مشغول به کار هستند و البته در تلاش هستیم تا پلاک به پلاک از این تعداد کم کرده و تا پایان سال شمار تاکسی های پیکان تهران را به صفر برسانیم.

وی با اعلام این که بر اساس نظرسنجی به عمل آمده از سوی شهرداری منطقه 7، مسافران «خط ویژه شهید مطهری ـ شهید بهشتی»، از راه اندازی این خط رضایت دارند و ادامه فعالیت این خط را مثبت ارزیابی نموده اند، تأکید کرد: در «لوپ ترافیکی شهید مطهری ـ شهید بهشتی»، باید محل توقفی برای اتوبوس ها در نظر گرفته شود تا ضمن کاهش طول مسیر اتوبوس ها، کارآیی این خط ویژه افزایش یابد.

«گویاسازی پایتخت» با تجهیزات و تکمیل تابلوهای ترافیکی

معاون شهردار تهران با اشاره به این که فاصله مردم در هر نقطه از شهر به نزدیک ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی، باید به حداکثر 350 متر برسد و این مهم در بازنگری مطالعات «طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت» به دقت مورد توجه قرار می گیرد، اظهار کرد: علاوه بر این، با توجه به گسترش شهر، حتی بسیاری از قدیمی های تهران نیز برخی از مناطق شهر را نمی شناسند و از این رو، باید نسبت به «گویاسازی» شهر و معابر شهری اقدام کنیم.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که برای «گویاسازی» تهران در ابتدا باید نسبت به ساماندهی و تجهیز تابلوی پایانه ها و ایستگاه های حمل و نقل عمومی به موازات سامان بخشی و تکمیل تابلوهای راهنمای مسیر در معابر اقدام کنیم، تصریح کرد: به این منظور، باید به نوعی عمل کنیم تا تابلوهای ترافیکی علاوه بر رانندگان، برای عابران پیاده نیز گویا شود.

وی با تأکید بر اهمیت زیبایی اِلمان های ترافیکی همچون ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی و ضرورت توجه به رنگ و ترکیب رنگ ها در این سازه ها، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که درآمد حاصل از تبلیغات در اِلمان های ترافیکی برای نگهداری همان سازه ها یا در سایر بخش های حمل و نقلی هزینه شود و به اصطلاح این درآمدها در محل خودش هزینه گردد.

دستگاه «تی بی ام» در زیر میدان امام حسین (ع) مشغول به کار است

معاون شهردار تهران با اشاره با این که از محل درآمد تبلیغات اِلمان های ترافیکی باید در جهت بحث های مربوط به اصلاح و ارتقای فرهنگ ترافیک هزینه شود، اظهار کرد: در منطقه 7 بالغ بر 19 نقطه حادثه خیز ترافیکی شناسایی شده که هر چه زودتر باید نسبت به مناسب سازی این نقاط اقدام شود، چرا که اعتقاد داریم هیچ اقدامی مهم تر از تأمین ایمنی شهروندان وجود ندارد.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر 11 ایستگاه مترو در محدوده منطقه 7 وجود دارد که با راه اندازی خط 6 مترو، دو ایستگاه دیگر نیز به ایستگاه های موجود اضافه می شود، تصریح کرد: دستگاه بزرگ حفار مترو موسوم به «تی بی ام» خط 6 مترو در زیر میدان امام حسین (ع) مشغول به کار است و با اتمام کمتر از یک هزار متر حفاری باقی مانده، نسبت به خروج این دستگاه از مسیر مذکور اقدام می شود.

وی با تأکید بر این که بحث پیاده روهای شهر و قابل استفاده نمودن آنها برای همه شهروندان از جمله آنها که دارای مشکلات جسمی ـ حرکتی هستند، یکی از اولویت های اصلی مان برای سال آینده است، اضافه کرد: مناطق شهرداری باید با شناسایی دقیق پیاده روهای واقع در محدود خود،‌ آنها را اولویت بندی نموده و نسبت به مناسب سازی این پیاده روها اقدام کنند.

اختصاص 10 درصد از کل سرویس های حمل و نقل عمومی به جانبازان و معلولان

معاون شهردار تهران با اشاره با این که باید نسبت به ترسیم «نقشه پیاده راه های پایتخت» شامل نقشه تمامی پیاده روهای مناطق 22 گانه تهران با هماهنگی میدانی شهرداری های مناطق و طراحی مهندسی ستاد اقدام شود، اظهار کرد: «نقشه پیاده راه های تهران» بر مبنای سیاست «پیاده محوری» مدیریت شهری ترسیم شده و بر اساس آن، باید نسبت به ساماندهی پیاده روها و برطرف کردن دست اندازهای موجود در معابر پیاده اقدام شود.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که یکی از مهم ترین مشکلات افراد معلول برای حضور و تردد در سطح شهر، فقدان پیاده روهای مناسب است، تصریح کرد: بر اساس تدبیر شهردار محترم تهران، 10 درصد از کل سرویس های حمل و نقل عمومی باید به معلولان و جانبازان عزیز اختصاص یابد و به این منظور، از 500 دستگاه اتوبوس جدیدی که قرار است به زودی وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شود، 50 دستگاه آن به معلولان اختصاص می یابد.

وی با تأکید بر این که خواه ناخواه شهر در حال ساخته شدن و توسعه است و در منطقه ای مانند منطقه 7 که بیش از 50 درصد محدوده آن را بافت های فرسوده تشکیل می‌دهند، نیاز به توسعه و نوسازی بیشتر است، اضافه کرد: از این رو، آثار و نتایج بسیاری از طرح هایی که امروز تصمیمات آن اتخاذ و اجرای آن آغاز می شود، ممکن است 10 سال بعد مشخص شود.

آموزش های پارک ترافیک در حکم شیر مادر برای کودکان

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نگاه ترافیکی به مباحث معماری و شهرسازی، از «عارضه سنجی ترافیکی» به عنوان جزء لاینفک صدور پروانه ساختمانی نام برد و اظهار کرد: برای نمونه، موضوع «تأمین پارکینگ» به عنوان موضوعی بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن این که از حیاتی ترین مباحثی که در شهرهای پیشرفته جهان مطرح است و بخش قابل توجهی از نظم و انضباط این شهرها در حوزه شهرسازی به آن باز می گردد، موضوع «بر و کف» است.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که «پارک های آموزش ترافیک» از اهمیت ویژه ای برخوردارند و آموزش هایی که در این پارک ها به کودکان داده می شود، نه تنها در تبدیل شدن آنها به شهروندانی قانونمند، بلکه در حفظ جان آنها در سنین کودکی و حتی بزرگسالی نیز می تواند مؤثر باشد، تصریح کرد: از این رو، می توانیم بگوییم «پارک های آموزش ترافیک» و آموزه هایی که در این پارک ها به کودکان منتقل می شود، در حکم «شیر مادر برای فرزند» است.

وی در پایان با تأکید بر این که هر گونه طرح ساماندهی ترافیک باید مصوبه «شورای ترافیک شهر تهران» را داشته باشد، گفت: معمولاً در 6 ماهه دوم سال، طول روزها کوتاه تر و ساعات روز کمتر و به موازات آن حجم ترافیک بیشتر می‌شود، ضمن این که لزوم برخورد با متخلفان از جمله موتورسیکلت سواران متخلف به منظور ایجاد نظم و انضباط در شهر و کنترل و کاهش ترافیک را نباید فراموش کنیم.

700700

کد خبر: 715408

وب گردی

وب گردی