جشنواره فرهنگی  اقوامی ایرانی در قالب عکس، آثار مکتوب و... در کرمان

علی حمزه ای گفت: یکی از طرح‌های بزرگ و ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی طرح شناسایی و بزرگداشت مفاخر است. در اولین اقدام برای بزرگداشت مفاخر، شروع به شناسایی آنها در سطح استان کرمان کردیم که در نهایت هفتاد نفر را به عنوان بزرگان این استان به کمیسیون معرفی کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، علیحمزه ای درباره طرح های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به برنامه های فرهنگی این واحد گفت: یکی از طرح‌های بزرگ و ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی طرح شناسایی و بزرگداشت مفاخر است. در اولین اقدام برای بزرگداشت مفاخر، شروع به شناسایی آنها در سطح استان کرمان کردیم که در نهایت هفتاد نفر را به عنوان بزرگان این استان به کمیسیون معرفی کردیم که کمیسیون افراد شناسایی شده را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد معرفی کرد و در نهایت با برگزاری بزرگداشت برای ٦٣ نفر از این افراد موافقت شد.

وی افزود: به همین مناسبت یکی از برنامه‌های فرهنگی ما به عنوان آغاز طرح بزرگ شناسایی و نکوداشت مشاهیر و مفاخر ایران اسلامی با رویکرد پژوهشی و فرهنگی هفته پیش برگزار شد و اولین دوره این طرح با عنوان اعطای جایزه باستانی پاریزی پنجشنبه 2 تیرماه همزمان با سالروز تولد استاد پاریزی برگزار شد. همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی کل استان برگزار شد و حدود 12 مرکز استان به واحد کرمان آمدند و نمایشگاه و دستاوردهای دانشجویان را به نمایش گذاشتند و ریاست عالی دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده و هیات همراه با معاونین دانشجویی فرهنگی و خود سازمان در حوزه دانشجویی فرهنگی از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی همچنین با اشاره به جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی اظهار داشت: اردیبهشت امسال جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی داشتیم و در دو قالب اجرای آئینی داشتیم. سال آینده انشالله قرار است همین نمایشگاه جشنواره فرهنگ اقوامی ایرانی را در قالب عکس، آثار مکتوب و اقوام برگزار کنیم.

حمزه ای همچنین با اشاره به انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاسیت آسایهل گفت:برای ایجاد ارتباط بینابین در مومسسات جنوب شرق آسیا در سال 1956 آسایهل را راه اندازی کردند و هدفش توسعه آموزش عالی و افزایش کیفی آموزشی در سراسر کشورها و تلفیق همکاری‌های علمی بود، تا آنجا که من اطلاع دارم حدود 210 دانشگاه از تعداد کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی عضو هستند.

وی افزود: من همین جا می خواهم به جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک بگویم و این انتخاب غرور آفرین را به این جامعه تبریک بگویم خصوصاً ریاست محترم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی جناب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ریاست عالیه دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده و آرزوی پیشرفت روزافزون و شکوفایی کیفیت و تولیدات آموزش و پزشکی در این عرصه از این دانشگاه دارم. دانشگاه آزاد از نظر تولیدات علمی الان یکی از دانشگاه های معتبر است و برای همین تاثیرش انشالله مثمرثمر خواهد بود.

500500

کد خبر: 715520

وب گردی

وب گردی