تجاری‌سازی بیش از 50 محصول دانش‌بنیان در گلستان

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه در پارک علم و فناوری استان حدود 95 واحد و هسته فناور جذب شده‌اند، گفت: 45 شرکت دانش‌بنیان در این پارک فعالیت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، عماد آیدانی اظهار کرد: پارک علم‌وفناوری گلستان در دی ماه 13911 موافقت‌نامه اصولی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد و با تشکیل شورای پارک و تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های لازم، فعالیت‌های آن آغاز شد.

وی افزود: پارک علم‌وفناوری گلستان با وجود اینکه به عنوان آخرین پارک کشور ایجاد شده است، در حال حاضر، در حوزه فناوری توانسته است رتبه 11 کشور را کسب کند.

آیدانی هدف اصلی ایجاد پارک علم و فناوری استان را کمک به توسعه کسب‌وکارهای دانش محور و در نتیجه افزایش توان اقتصادی و علمی استان گلستان با تکیه بر توان علمی صاحبان ایده، نخبگان، فناوران و دانشگاهیان عنوان کرد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری پارک علم‌ و فناوری گلستان تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان با حمایت‌های مختلف و مشاوره‌ای از جمله در اختیار گذاشتن فضای مناسب برای استقرار، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و انواع مشاوره‌های مختلف که ارائه می‌کند، به محققان استان در جهت تجاری‌سازی ایده و محصولشان کمک می‌کند.

وی اعلام کرد: طی سه سال گذشته با حمایت‌هایی که انجام گرفته، بیش از 50 محصول از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان تجاری‌سازی شده است.

آیدانی در ادامه ناکافی بودن فضای مناسب برای استقرار شرکت‌ها را یکی از عمده‌ترین مشکلات پارک علم و فناوری گلستان عنوان کرد و گفت: شرکت‌هایی که نمی‌توانند در پارک استان مستقر شوند، خدمات دیگری را از پارک دریافت می‌کنند.

وی کمبود بودجه را از دیگر مشکلات این پارک دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از توان خود فعالیت می‌کنیم. برای پیشرفت در کار، نیازمند حمایت مسؤولین استانی و کشوری هستیم.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 715563

وب گردی

وب گردی