خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر را افتخار خود می دانیم

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در جمع دانشجویان جدیدالورود شاهد و ایثارگر این واحد دانشگاهی با بیان این مطلب گفت: جامعه نگاه ویژه‌ای به شما دانشجویان شاهد و ایثارگر دارد از این رو باید الگوی دیگر دانشجویان در همه زمینه‌ها باشید چون انتظارات از شما بالاتر است و امیدوارم ما نیز بتوانیم خدمات شایسته‌ای به شما ارائه کنیم.

مسعود حیدری افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح دانشگاه‌ها باشند چون یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس هستند و سعی و تلاش مسئولان این دانشگاه نیز در جهت ارتقا و رشد علمی و فرهنگی شما عزیزان نیز موجب افتخار و مباهات ماست.

دکتر حیدری با اشاره به نقش پر ‌رنگ جوانان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خاطر نشان ساخت: استکبار جهانی که هرگز تصور چنین شکستی را نمی‌کرد دقیقاً دو سال پس از انقلاب، جنگی نابرابر را در عرصه نظامی به ما تحمیل کرد ولی باز هم جوانان همین مرز و بوم از عهده مسئولیتی که به آنها محول شده بود برآمدند و وظیفه شما نیز این است که با الگو گرفتن از آنان و با ارتقای سطح علمی خود، افتخاری دیگر را در عرصه جهاد علمی خلق کنید.

سید علی قریشی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی حلب گفت: همه ما به شهدا مدیونیم و نباید رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های آنان را فراموش کنیم و وظیفه خود می‌دانیم در قبال پیشرفت و ارتقای علمی خانواده این عزیزان مسئول و دغدغه‌مند باشیم.

وی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) را 2300 نفر که از این تعداد 500 نفر دانشجویان ورودی جدید هستند، اعلام کرد و گفت: تعداد کل دانشجویان شاهد ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان اصفهان 15 هزار نفر هستند که تمامی این دانشجویان از خدمات یکسان و یکنواخت در سطح استان اصفهان استفاده می‌کنند و شرایط آموزش و تحصیل مناسبی برای آنان فراهم شده و بنیاد ‌شهید تمام توان خود را در جهت پیشرفت تحصیلی خانواده‌های ایثارگر بکار می‌برد و خانواده‌ها نیز باید در انجام این امر همکاری لازم را با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: هدف دانشجویان شاهد و ایثارگر صرفا استفاده از سهمیه تحصیلات تکمیلی نیست چون از بنیه علمی بسیار خوبی در مقایسه با سایر دانشجویان برخوردارند و حضور آنان در بسیاری از دانشگاه های مطرح کشور همچون این واحد دانشگاهی دلیل بر این موضوع است.

قریشی با اشاره به بررسی هفت هزار وصیت‌نامه شهید خاطر نشان کرد: احترام به پدر و مادر، استکبار‌ستیزی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مسائل اخلاقی محور اصلی بسیاری از این وصیت‌نامه‌ها بود که نشان دهنده تفکر معنوی و متعالی شهد است و دانشجویان شاهد و ایثارگر باید به داشتن چنین خانواده‌هایی افتخار کنند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه دانشجویان شاهد و ایثار‌گر به ارائه سوالات خود پرداخته و مسئولان نیز نسبت به راهنمایی و پاسخ‌گویی به سوالات اقدام کردند.

200

کد خبر: 715626

وب گردی

وب گردی