مشارکت آمریکایی‌ها در عملیات موصل گسترده‌تر می‌شود

یک فرمانده ارشد آمریکایی اعلام کرد: نیروهای این کشور برای تسریع در روند آزادسازی موصل به سربازان عراقی برای بازپس گیری این شهر از داعش به صورت گسترده کمک می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام می‌تواند به عملیات دو ماهه بازپس گیری موصل سرعت ببخشد.

بیش از ۵۰۰۰ آمریکایی در حال حاضر به عنوان بخشی از عملیات ائتلاف بین‌المللی به عراق اعزام شده‌اند که به نیروهای محلی در راستای کمک به بازپس گیری موصل مشاوره و آموزش می‌دهند.

مشاوران ائتلاف ضد داعش در ابتدا در مرکز فرماندهی در بغداد متمرکز بودند اما در طول دو سال گذشته برای نزدیک بودن به سربازان و افزایش توانمندی آنها به مناطق مختلف می‌روند.

در حال حاضر نیروهای عراقی حدود یک چهارم از موصل را باز پس گرفته‌اند.

با توجه به اینکه دو ماه از عملیات بازپس گیری می‌گذرد، این عملیات به کندی پیش می‌رود. بر همین اساس نیروهای آمریکایی مداخله خود را در این عملیات افزایش دادند.

ژنرال برت سیلویا، یکی از فرماندهان آمریکایی مستقر در عراق گفت: ما همکاری خود با نیروهای عراقی را افزایش دادیم.

سیلویا که ۱۷۰۰ تن از نیروهای ضربت مشترک را که به گفته وی ستون فقرات نیروهای زمینی محسوب می‌شوند، فرماندهی می‌کند، به رویترز گفت: تیم‌های عملیاتی کوچک با نیروهای بزرگ که در حال همکاری هستند تا توانمندی‌ها را در مبارزه با داعش افزایش دهند.

ژنرال سیلویا این تغییرات در ماموریت آمریکا را یک "روند طبیعی" اعلام کرد.

همچنین یک ژنرال آمریکایی دیگر به رویترز گفت: در طول چند روز آینده نیروهای عراقی در موصل وارد یک برنامه عملیاتی آماده سازی می‌شوند که می‌توان این عملیات را اولین وقفه در عملیات بازپس گیری موصل که از ۱۷ اکتبر آغاز شد،‌ اعلام کرد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 715663

وب گردی

وب گردی