جزییات دستگیری 5 سارق مسلح سوپرمارکت در تهران

رییس پلیس پایتخت جزییات دستگیری سارقان مسلح سوپرمارکت‌ها در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین ساجدی‌نیا در طرح دستگیری سارقان مسلح سوپرمارکت‌ها که صبح امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، افزود: یکشنبه هفته گذشته خبر سرقت مسلحانه از چند سوپرمارکت در غرب تهران به پلیس اطلاع داده شد که بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و همکاران من در پلیس آگاهی در کمتر از 24 ساعت موفق به شناسایی سارقان شدند.

وی با بیان اینکه در عرض کمتر از 72 ساعت مأموران پلیس اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کردند، افزود: 5 سارق در عملیات پلیس دستگیر شدند که 3 نفر از آنها مخفیگاهشان در تهران بوده و دو نفر دیگر در قرچک ورامین بود.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این افراد با تهدید سلاح گرم به اصناف و مغازه‌های سوپرمارکت مراجعه کرده و اقدام به سرقت از آنان کرده بودند، گفت: این افراد تاکنون در بازجویی‌ها و تحقیقات اولیه به 5 فقره سرقت در تهران به همین شیوه اعتراف کرده‌اند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه تحقیقات از این افراد برای کشف جرایم احتمالی ادامه دارد، افزود: امیدواریم دستگاه قضایی با این 5 سارق مسلح برخورد قاطعی داشته و مجازات آنان به گونه‌ای باشد که پیشگیرانه و درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی با بیان اینکه تمامی 5 سارق دستگیر شده پیش از این نیز سابقه کیفری داشتند گفت: سرقت‌های آنان مربوط به یکی، دو هفته گذشته است اما در سوابق آنان جرایم دیگری نیز وجود دارد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به کاهش 14 درصدی مجموع سرقت در تهران بزرگ در سال جاری افزود: افزایش گشتی‌های پلیس در دستور کار است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام پایان سال در اطراف مراکز خرید و معابر نیز انجام شده است.

ساجدی‌نیا درباره اینکه آیا فروشنده سلاح به این سارقان نیز شناسایی شده یا خیر؟ گفت: در تحقیقات بعدی به این مسائل رسیدگی خواهد شد اما همانطور که خرید سلاح جرم است، فروش سلاح نیز جرم است و مجازات سنگینی در پی دارد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به جرم این افراد افزود: سرقت مسلحانه مجازات سنگینی دارد و گرچه آمار وقوع آن کم است اما پلیس با قاطعیت و جدیت نسبت به این پرونده‌ها پیگیری کرده و حتی یک مورد سرقت مسلحانه نیز از نظر ما غیرقابل قبول بوده و باید با عاملان آن برخورد شود که خوشبختانه درصد کشف سرقت‌های مسلحانه در پلیس پایتخت نیز بالاست.

منبع : ایسنا

700/705

کد خبر: 715686

وب گردی

وب گردی