هشدار رئیس‌جمهور آلمان نسبت به بروز خشونت در پی حملات تروریستی

رئیس‌جمهوری آلمان در پیام کریسمس سالانه‌اش تاکید کرد که نباید خشم و انزجار از تروریسم به نفرت و خشونت تبدیل شود. او به جای آن خواستار قضاوت صحیح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، پیام یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهوری آلمان امسال تحت‌الشعاع حمله مرگبار دوشنبه گذشته در بازار کریسمس برلین قرار گرفت. این حمله ۱۲ کشته و ۴۹ زخمی بر جای گذاشت.

گائوک گفت: حمله به بازار کریسمس در برلین که تلفات زیادی داشت به شدت مایه نگرانی ما شد. مردم احساس خشم و عصبانیت و ترس و فقدان قدرت می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آلمان هشدار داد که نباید به این احساسات اجازه سلطه داد. او همچنین تاکید کرد، این خشم نباید به تنفر و خشونت تبدیل شود بلکه باید مردم را متحد کند و روحیه دفاع آنها را بالا ببرد. او گفت: هر فردی که حساس، مسوول و مفید است، می‌تواند خشم و عصبانیت را به نیرویی برای مقابله در برابر تنفر، خشونت و تحقیر دیگران استفاده کند.

رئیس‌جمهوری آلمان همچنین از احتمال افراطی شدن جامعه خصوصا در بحث‌های سیاسی بر سر سیاست مهاجرتی آلمان ابراز نگرانی کرد و گفت: خصوصا در زمان‌های حملات تروریستی، نباید تفرقه‌ها را در جامعه عمیق‌تر کنیم، نباید به گروه‌ها مظنون شویم و یا سیاستمدارانی را مقصر بدانیم.

306/300

کد خبر: 715763

وب گردی

وب گردی