بازدید رئیس واحد نور از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گروه های آموزشی

رییس واحد نور در بازدید از غرفه های گروه های آموزشی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در واحد نور گفت: «نقش پژوهش در توسعه کشور غیر قابل انکار بوده و پیشرفت در تمام حوزه‌ها بدون پژوهش امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسکانیوز؛ صدرالدین متولی افزود: پژوهش اگر به درستی انجام شود و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد در حل بسیاری از مسائل مؤثر خواهد بود و امروزه باید کار بر اساس پژوهش محوری توسعه یابد و خلاقیت از دیگر مواردی است که باید در دانشگاه ها پرورش دهیم تا در نهایت تولید علم به ثروت را داشته باشیم.

او با بیان اینکه پژوهش های کاربردی در رفع و حل نیاز بشر، رفاه و زندگی بهتر انسان ها نقش موثری را ایفا می کند گفت:تحقیق و پژوهش با رشد و توسعه مربوط به ماهیت بلند مدت و راهبردی آن بستگی دارد. پژوهش به دلیل طبیعت علمی و کاربردی وسیع خود جنبه کلیدی دارد و به دلیل ارتباط آن با رشد و توسعه، نیاز به عزمی ملی، اراده ای جدی و برنامه ریزی ای قوی دارد.

رییس واحد نور گفت: رشد اقتصادی یکی از زمینه های اساسی تحول در جوامع است که خود بر تمام بخش ها تاثیرگذار می باشد و پژوهش و بهره وری ناشی از اجرای پروژه های تحقیقاتی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره نقش مؤثری دارد.

متولی خاطر نشان کرد: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نیافته و دچار سکون و رکود خواهد شد.

این مسئول دانشگاهی همچنین تحقیق و پژوهش را در تحقق اهداف جامعه اسلامی ضروری برشمرد و بیان کرد: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود.

او در پایان با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیق در تمام امور زندگی انسان ها از جمله تحصیل، امور دینی، علمی و زمینه های مختلف نقش اساسی دارد افزود: توسعه دانایی در سایه تحقیق و پژوهش در جامعه بوجود می آید و این بخش رکن اصلی تعلیم و تربیت است.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گروه های آموزشی در واحد نور به مدت یک هفته در واحد نور برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز فردا در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

203/200

کد خبر: 715790

وب گردی

وب گردی