توانمند سازی آموزشی لازمه مشق سیاست ورزی برای تشکل های دانشجویی است

حجت الاسلام و المسلمین نمازی گفت: همان طور که در زمان انتخابات چشم ها به سمت تشکل های دانشجویی است در دیگر موارد مهم و سرنوشت ساز جامعه نیز تاثیر تشکل ها قابل اغماض نبوده و از سمت محیط دانشگاه به جامعه تعمیم داده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان دبیران تشکل های دانشجویی استان کرمان در رابطه با ساختار دانشگاه آزاد اسلامی گفت:همان طور که همه می دانید این دانشگاه به همت آیت الله هاشمی رفسنجانی با بهره مندی از بیانات امام (ره) پا گرفت و امروز به یک قدرت آموزشی در ایران تبدیل شده است.

وی تشکل های دانشجویی را موتور محرک دانشگاه و جامعه خواند و افزود:همان طور که در زمان انتخابات چشم ها به سمت تشکل های دانشجویی است در دیگر موارد مهم و سرنوشت ساز جامعه نیز تاثیر تشکل ها قابل اغماض نبوده و از سمت محیط دانشگاه به جامعه تعمیم داده خواهد شد.

نمازی دغدغه های دبیرخانه تشکل های دانشجویی را مباحث آموزشی دانست و افزود: در این رابطه ما می توانیم با توانمند سازی تشکل های دانشجویی نقش به سزایی را ایفا کنیم.به اعتقاد بنده اگر کسی می خواهد مشق سیاست ورزی داشته باشد باید از لحاظ آموزشی قوی باشد بنابراین فعالین و دبیران تشکل های دانشجویی و اعضای شورای اتحادیه ها و دیگر عزیزان که در این زمینه فعالیت دارند باید در این زمینه توانمندی های خود را بالا برده و اثبات نمایند.

وی ادامه داد: از دیگر توانمند سازی های مهم می توان به فراگیری مهارت های تشکیلاتی ،روزنامه نگاری ،نرم افزارها اشاره کرد که در این رابطه برنامه ریزی هایی هم صورت گرفته و به تصویب رسیده است

مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی بنیان کار سیاسی را بر دو قسم خواند و افزود:این بنیان به بینش سیاسی و جریان شناسی تقسیم می شود .

وی رعایت مسائل اخلاقی در میان تشکل های دانشجویی را مهم تلقی کرد و افزود:رعایت مسائل اخلاقی از جمله مبانی اصلی فعالیت در اجتماع محسوب می شود و اولویت ما رواج مهر و مهرورزی در میان تشکل ها است و امید داریم تا روز به روز شاهد افزایش این مقوله در میان آنان باشیم.زیرا دانشجویان باید در ابتدا به پرورش اعتقاد و اخلاق خود پرداخته و سپس به کار سیاسی و تشکیلاتی بپردازند

نمازی از تهیه شیوه نامه هایی برای فعالیت سلایق سیاسی مختلف تشکل ها خبر داد و گفت: من به شخصه هیچ گونه تفاوتی میان جریان ها قائل نیستم و این شیوه نامه به منظور عدم کار سیاسی در دبیرخانه تهیه و تنظیم می شود.

مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی با اشاره به مباحث مالی تشکل ها و یارانه آنان گفت: یارانه تشکل های دانشجویی به طور قطع پرداخت خواهد شد اما در این میان موانعی مانند بسته شدن حساب مالی دوره مدیریت قبلی ،تسویه بدهکاری مالی تشکل ها و برگزار نشدن انتخابات برخی از تشکل ها وجود دارد که امید داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته از جمله تایید و امضای نمایندگان هر استان برای برنامه های مختلف تشکل ها روند امکانات تخصیص داده شده تسهیل شود.

وی از تنظیم تفاهم نامه با دکتر طه هاشمی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به تشکل های دانشجویی خبر داد و گفت:در راستای کمک به فعالین تشکل ها بنا داریم تا با امضای تفاهم نامه ای یک بودجه جداگانه برای کمک به تشکل های دانشجویی از بودجه فرهنگی در نظر بگیریم.

وی در رابطه با کیفیت نشریات تشکل های دانشجویی اظهار داشت: فعالین حوزه نشریات باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مطالب تولیدی داشته باشند واز استفاده از مطالب اقتباسی پرهیز کنند ما نیز بنا داریم تا نشریات الکترونیکی را راه اندازی کرده و نشریات مکتوب نیز در کنار آنها داشته باشیم.

نمازی از راه اندازی پرتال ویژه تشکل های دانشجویی خبر داد و افزود:به شورای سازمان مرکزی پیشنهاد گردیده پرتالی برای تشکل های دانشجویی در نظر گرفته شود تا هر تشکل از طریق آن با ما در ارتباط باشد هم چنین مبحث انتخابات الکترونیکی هم در آن تعریف شده که امید داریم تا چند ماه آینده این پرتال راه اندازی شود.

وی در رابطه با دعوت های گزینشی فعالین تشکل ها در برنامه ها اظهار داشت: بنای کار ما بر دعوت گزینشی نیست اما ممکن است که در چند مورد این اتفاق رخ داده باشد که آن هم به جهت فوریت برنامه ها بوده است که در این مورد با تهیه شیوه نامه می توان امکان گزینشی بودن دعوت ها را به حداقل رساند.

مدیر کل تشکل ها در رابطه با تسهیل روابط فعالین تشکل های دانشجویی و دبیرخانه اظهار داشت: برای تسهیل این موضوع بنا داریم تا برای هر اتحادیه شخصی را به عنوان مسئول پیگیری امور آن اتحادیه در نظر بگیریم.

وی خطاب به تشکل های دانشجویی پیشنهاد کرد: هر دو سه استان که کنار هم هستند با یکدیگر برنامه های آموزشی،مهارتی و نشست و کرسی های آزاد اندیشی برگزار کنند ما هم در زمینه مالی و آموزشی در حد توان به آنها کمک خواهیم کرد.

نمازی در پایان با اشاره به افزایش بروز برخی مشکلات در تشکل های دانشجویی گفت:بنای کار ما استفاده از جوانان بوده است بنابراین شما عزیزان باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا این شیوه سقوط نکند بنا براین ما را در این زمینه یاری کنید و به شایعات دامن نزنید.

200/202

کد خبر: 715806

وب گردی

وب گردی