نشریات مجازی فصل جدیدی از جریان سازی رسانه های دانشجویی را می آفریند

محمد امین کاشانی،  عضو علی البدل شورای مرکزی ناظر بر نشریه های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی اولین نشریه مجازی واحد علوم دارویی همزمان با تدوین شیوه نامه انتشار نشریات مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و هدایت جنبش دانشجویی بهه سمت نشریات مجازی و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در این عرصه را عنصر کلیدی در راستای ایفای نقش جریان سازی جنبش های دانشجویی دانست.

به گزارش ایسکانیوز، در طی نشست شورای ناظر برنشریات واحد علوم دارویی محمد امین کاشانی صاحب امتیاز نشریه "ترنج" بیان کرد که با روی کار آمدن دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری اولین دوره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهد رشد بی سابقه نشریات دانشجویی بودیم، که لازم است از زحمات و حمایت های ایشان و همچنین دکتر حبیب الله اسماعیلی مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کنیم.

کاشانی افزود، در جشنواره اول، نبود ساز و کاری مشخص جهت هدایت و نظارت بر نشریات مجازی دغدغه این مسئله را ایجاد نمود که شیوه نامه ای جهت شفاف سازی فعالیت های نشریات مجازی تدوین گردد که الحمدلله این امر محقق گردیده و بزودی شیوه نامه نظارت بر نشریات مجازی دانشگاه آزاد تدوین و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود که باید نگاه جدیدی به نشریات دانشجویی داشته باشیم و از تمام ظرفیت های موجود آن برای جریان سازی و تحقق جنبش دانشجویی استفاده نماییم، نشریات دانشجویی باید بتوانند بصیرت مخاطبان خود را افزایش داده و ظرفیت نخبگان دانشگاه فعال نموده.

باید توجه داشت که نشریاتی مطلوب و مفید خواهند بود که توجه آنها معطوف مسائل دانشگاهی و بومی خود بوده و درگیر شدن در جریان های سیاسی نشریات کشوری از آفات نشریات دانشجویی است که صحابه قلم در دانشگاه بایستی از آن دوری نمایند.

همچین در راستای تعامل بیشتر اصحاب قلم دانشگاه و دانشجویان، حرکت به سمت نشریاتی که در حجم کمتر و بازه انتشار کوتاه تر -مانند ماه نامه و دوهفته نامه- بسیار پسندیده خواهد بود که البته با فعال سازی و هدایت نشریات مجازی، "تعامل مستمر" که رمز موفقیت نشریات خواهد بود به خوبی شکل خواهد گرفت و میتوان فصل جدیدی از جریان سازی نشریات دانشجویی را رقم زد.

200/202

کد خبر: 715884

وب گردی

وب گردی