اپوزسیون ونزوئلا از سرگیری مذاکرات با دولت در ژانویه را رد کرد

اپوزسیون ونزوئلا اعلام کرد، از آنجایی که تعدادی از درخواست‌هایش برآورده نشده، مذاکرات با دولت این کشور درباره بحران فعلی را در ماه آتی میلادی از سر نخواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خسوس توریلبا، رهبر حزب اپوزسون "وحدت ملی" گفت: شرایط برای بازگشت طرفین به مذاکرات مستقیم در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) وجود ندارد.

این اظهارات توریلبا در واکنش به نامه واتیکان مطرح شد که به همراه اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی تلاش می‌کند به اتفاق نظری برای حل بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا دست یابد.

دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا درخواست واتیکان برای از سرگیری مذاکرات در تاریخ ۱۳ ژانویه را رد کرده و آن را یک "اولتیماتوم" دانست.

توریلبا گفت: این نامه خواستار یک تقویم انتخاباتی است که به مردم ونزوئلا اجازه می‌دهد تا بدون تعلل درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند.

مفهوم این نامه برگزاری انتخابات زودهنگام برای جایگزینی مادورو است؛ موضوعی که مادورو علی‌رغم عدم محبوبیت شدیدش با آن مخالف است.

اپوزسیون می‌خواهد نتیجه مذاکرات جلو افتادن تاریخ برگزاری رفراندوم یا انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است دسامبر سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 715916

وب گردی

وب گردی