ترامپ: تصمیم گرفتم بنیاد خیریه‌ام را منحل کنم

دونالد ترامپ قصد دارد بنیاد خیریه‌اش موسوم به "بنیاد دونالد جی ترامپ" را منحل ‌کند. این بنیاد هدف بازرسی و تحقیق دادستان کل نیویورک قرار گرفته و طبق قانون نمی‌توان در حین تحقیقات آن را منحل کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا زمان مشخصی را برای انحلال بنیاد مذکور اعلام نکرد اما در بیانیه‌ای گفت که نمی‌خواهد هیچگونه تداخلی با سمت او به عنوان رئیس‌جمهور به وجود آید.

در حالی که کمتر از چهار هفته به مراسم سوگند ترامپ در ۲۰ ژانویه زمان باقی است، این میلیاردر آمریکایی در حال کاهش احتمال تضاد منافع اقدامات تجاری‌اش با سمت ریاست جمهوری است. بسیاری از منتقدان بر این باورند که او از سمت ریاست جمهوری برای توسعه کسب و کار خود و یا خانواده‌اش سوءاستفاده خواهد کرد.

ترامپ به تازگی اعلام کرد که روند جمع‌آوری منابع مالی برای این بنیاد متوقف می‌شود چرا که این نگرانی وجود دارد که برخی از اهداکنندگان به دنبال خرید دسترسی به خانواده ترامپ باشند.

پیش از پیروزی شگفت‌انگیز ترامپ در انتخابات هشتم نوامبر، اریک اشنایدرمن، دادستان کل نیویورک در ماه اکتبر اعلام کرد که بنیاد دونالد جی ترامپ باید روند دریافت کمک‌های مالی را متوقف کند چراکه این بنیاد قوانین ایالتی مربوط به سازمان‌های خیریه را نقض کرده است.

سخنگوی دفتر دادستانی کل نیویورک شنبه در واکنش به اظهارات ترامپ اعلام کرد که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نمی‌تواند در حالی که تحقیقات در جریان است، این بنیاد را منحل کند. او گفت: تحقیقات درباره بنیاد ترامپ هنوز ادامه دارد و به لحاظ حقوقی نمی‌توان تا زمانیکه روند تحقیقات تکمیل شود، آن را منحل کرد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 715944

وب گردی

وب گردی