لوپن: فرانسه را از اتحادیه اروپا و ناتو خارج می‌کنم

رهبر جبهه ملی فرانسه وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، یک همه‌پرسی نظیر «برگزیت» برگزار کند.

به گزارش ایسکانیوز وبسایت «راشا تودی» گزارش داد؛ «مارین لو پن» رهبر جبهه ملی فرانسه در گفتگو با روزنامه یونانی “Demokratia” اعلام کرد ناتو فقط برای تحقق اهداف واشینگتن فعالیت می‌کند و اگر او در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه پیروز شود، یک همه‌پرسی شبیه به «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ترتیب خواهد داد.
رهبر جبهه راست‌گرای ملی فرانسه دیدگاه‌هایی ضدمهاجرتی و در تضاد با اتحادیه اروپا دارد. وی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه است که در سال 2017 برگزار می‌شود.
لو پن به این روزنامه یونانی گفت: «فرگزیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) بخشی از سیاست من خواهد بود. مردم باید فرصت داشته باشند برای آزادی از بردگی و تهدیدی که از سوی تکنوکرات‌های بروکسل تحمیل می‌شود، رأی دهند تا حاکمیت را به کشور بازگردانند.»
او هم مانند «فرانسوا فیون»، رقیب خود از احزاب راست میانه، خواستار بهبود روابط با روسیه شده و از گسترش ناتو در شرق اروپا انتقاد کرده است. او گفت اگر رئیس‌جمهور شود، کشورش را از ناتو خارج می‌کند چون دیگر نیازی به وجود این ائتلاف نیست.
لو پن در این خصوص ادامه داد: «ناتو زمانی تأسیس شد که تهدید پیمان ورشو و توسعه‌طلبی اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت. حالا نه اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد و نه پیمان ورشو. واشینگتن برای نیل به اهدافش در اروپا ناتو را حفظ کرده است.»
او همچنین افزود از اتخاذ تدابیری برای محدود کردن ورود مهاجران به اروپا حمایت می‌کند. لو پن گفت: «من مخالف سیاستی هستم که ورود مهاجران را به اروپا تشویق می‌کند؛ قاره ای که نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد. باید جلوی این سونامی مهاجران گرفته شود. اروپا از این قدرت برخوردار نیست که تضمین کند همه آن‌ها شغل و فرصت تقویت خود را پیدا کنند.»
لو پن در انتخابات پنج ماه آینده ریاست‌جمهوری فرانسه با «فرانسوا فیون»، نخست‌وزیر اسبق رقابت می‌کند. هنوز نامزد حزب چپ‌گرای سوسیالیست فرانسه برای این انتخابات معرفی نشده است؛ چرا که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور این کشور از قصد خود برای شرکت نکردن در انتخابات خبر داده است.

306/300

کد خبر: 715980

وب گردی

وب گردی