عباس: قطعنامه ضد شهرک‌سازی‌ها راهگشای مذاکره و صلح است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسمی به مناسبت آغاز اعیاد سال نوی میلادی قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی را گشایش درهای مذاکره و صلح دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الفجر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این سخنان در بیت لحم گفت: قطعنامه شورای امنیت در حقیقت پیروزی معنوی بود و دستیابی به قطعنامه‌ای بین المللی است که تاکید دارد شهرک‌سازی‌ها غیر قانونی است.

وی تصویب این قطعنامه را گشایش درها برای مذاکره و صلح با اسرائیل دانست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد: نمی‌دانیم چرا برخی از این قطعنامه ناراحتند؟ شهرک‌سازی‌ها غیر قانونی است و این قطعنامه هم به این معنا نیست که مساله شهرک‌سازی‌ها به طور کلی حل و فصل شده بلکه به معنای آن است که ما دری را به روی مذاکرات و صلح گشودیم.

عباس در ادامه گفت: این قطعنامه به معنای مقدمه‌ای برای مذاکره و رسیدن به راهکار دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است و بدون قدس کشور فلسطینی نخواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه شب با تصویب قطعنامه ای که تنها یک رای ممتنع آمریکا را به همراه داشت، توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را خوستار شد.

این قطعنامه به درخواست سنگال، مالزی، ونزوئلا و نیوزیلند و ۲۴ ساعت پس از آن به رای گذاشته شد که مصر قطعنامه ارائه شده در این باره را پس گرفت.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 715999

وب گردی

وب گردی