دکتر رهنمای رودپشتی: روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در پیش بینی دقیق بودجه سال 96 واقع بینانه عمل کنند

رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان، در نهمین جلسه هماهنگی و پایش امور استان ها گزارشی درخصوص پیش بینی بودجه سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی ارائه و بر تبدیل به احسن اموال دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ رهنمای رودپشتی با اشاره به پیش بینی بودجه سال 96 واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط سخت دانشگاه آزاد اسلامی، اهمیت پیش بینی دقیق بودجه بیش از پیش نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه بخشنامه سیاست های بودجه ای دانشگاه آزاد اسلامی پس از اصلاحات حاصل از بازخورد روسای واحدها ابلاغ شده است، اظهار داشت: روسای واحدها باید توجه داشته باشند که هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به چند سال گذشته نه تنها کمتر نشده، بلکه افزایش هم داشته است. ما باید در پیش بینی هزینه ها در بودجه 96 سیاست های انقباضی را به کار برده و درخصوص پیش بینی درآمدها واقع بینانه عمل کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان افزود: در بخشنامه مربوط به پیش بینی بودجه 96 تاکید شده راهی جز توسعه فعالیت های غیر شهریه ای در واحدهای دانشگاهی وجود ندارد و واحدها باید به سمت توسعه فعالیت های دانش بنیان، سرمایه گذاری، طرح گردشگری و استفاده بهینه از امکانات دانشگاه پیش روند.

رهنمای رودپشتی با بیان اینکه بودجه های تکلیفی در دانشگاه آزاد اسلامی مانند بودجه ورزشی، فرهنگی و پژوهشی تعریف شده، تاکید کرد: ممکن است این میزان بودجه در واحدها به تناسب فعالیت ها و شرایط آنها تغییر کند و واحدها باید به فراخور فعالیت واحد و مبتنی بر واقعیت، این بودجه را پیش بینی کنند. همچنین در پیش بینی بودجه باید سیاست جذب هیات علمی، ایجاد و راه اندازی شهرک های شفا و موضوع بازخرید کارکنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روسای واحدهای باید درخصوص پیش بینی بودجه دو سیاست را مد نظر قرار دهند، گفت: مسئولان باید بین درآمد و هزینه توازن برقرار کنند و پیش بینی بودجه را طوری انجام دهند که با کسری بودجه مواجه نشوند. اگر در شرایطی کسری بودجه وجود داشت، باید راه های تامین کسری بودجه نیز مشخص شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان در ادامه ضمن تاکید بر تبدیل به احسن اموال دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: منابع حاصل از این امر باید در حساب مستقلی نگهداری شود تا در موارد خاص از آن و براساس ضوابط و مقررات دانشگاه استفاده کنیم.

203/200

کد خبر: 716097

وب گردی

وب گردی