عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: انتشار فایل صوتی ظریف در کمیسیون خلاف قانون است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی پیرامون آخرین مصاحبه کریمی قدوسی درخصوص استماع فایل صوتی ظریف در جلسه روز یک شنبه (5 دی ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: پخش جلسه نوار کمیسیون امنیت ملی خلاف است و کمیسیون با انتشار مطالب محرمانه مطرح شده در جلسه به صورت کلی مخالفت کرده و اگر این کار اتفاق بیفتد کار خلافی است.

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اظهارات کریمی قدوسی درخصوص صحبت های ظریف خلاف واقع است در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: آقای ظریف در یک جلسه کاملا محرمانه با اعضای کمیسیون امنیت ملی صحبت می کردند و انتشار اخبار کمیسیون امنیت ملی در سطح محرمانه خلاف قاعده یک عنصر کمیسیون است؛ اگر قرار باشد که هر چیزی در کمیسیون امنیت ملی گفته شود به صورت مستقیم بر روی آنتن برود چه دلیلی دارد در کمیسیون این بحث ها باشد، خب پشت تریبون می گویند.

نشر فایل صوتی ظریف خلاف قانون و خلاف هنجار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است

نماینده مردم در خانه ملت با بیان این که در جلسه کمیسیون امنیت ملی دکتر ظریف موضوعات متعددی را بحث کردند و یکی از موضوعات مربوط به قانون ایسا بود، ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی حول و حوش مباحث تحریم ها صحبت شد و این که قانون ایسا در سال 2016 زمان اجرایش به پایان می رسد اما کنگره آمریکا آن را تمدید کرده است. در اصل در جلسه کمیسیون امنیت ملی در خصوص موضوع ایسا صحبت شده است نه در مورد برجام.

وی افزود: آن چیزی که متاسفانه در مطبوعات و رسانه ها منتشر شده است خلاف واقع است. آقای ظریف نگفتند ما در مورد برجام اشتباه کردیم یا من اشتباه کردم. بحث این بود که ما در یک فضای بی اعتمادی به آمریکا هستیم و نباید به آمریکا اعتماد کنیم، بحث درستی است، کمیسیون، مجلس و همه همین نظر را دارند.

وی با بیان این که ما به یک قلدر زورگویی مثل آمریکا اعتماد نداریم و اعتماد نمی کنیم، افزود: در مباحثی مانند نقض برجام، 1+5 و جاهای دیگر داریم، این که گفته شده و در مطبوعات نشر داده شده آقای ظریف گفتند ما در استراتژی برجام اشتباه کردیم، این خلاف واقع است و چنین حرفی در کمیسیون مطرح نشده است.

نوریان در پاسخ به این سوال که دلیل این هجمه ها به وزیر امور خارجه کشورمان چیست، گفت: متاسفانه منافع ملی و امنیت کشور نباید دستمایه رفتارهای جناحی باشد. فکر میکنم در چارچوب دیدگاه های جناحی این موضوع قابل تفسیر است. هر کسی در رابطه با مباحث اصلی کشور دیدگاهی دارد و البته دیدگاهش هم چه موافق و چه مخالف محترم است. ولی این که ما یک جمله گزینشی را از یک بحثی که اصلا فضا و چارچوب آن بحث موضوعات دیگری بوده و بیایند گزینشی انتخاب کنیم و تفسیرهای خودمان را روی آن بگذاریم کار نادرستی است و متاسفانه این اتفاق افتاده و رسانه ها هم به آن دامن می زنند.

وی پیرامون آخرین مصاحبه کریمی قدوسی درخصوص استماع فایل صوتی ظریف در جلسه (یکشنبه 5 دی ماه) کمیسیون امنیت ملی، گفت: پخش جلسه نوار کمیسیون امنیت ملی خلاف است و کمیسیون با انتشار مطالب محرمانه مطرح شده در جلسه به صورت کلی مخالفت کرده و این کار، کار خلافی است.

302/30

کد خبر: 716115

وب گردی

وب گردی