قوانین بانکی و مالی کشور باید بازنگری شود/ نیازبه تقویت آموزش بانکداری اسلامی

رییس انجمن مالی اسلامی می گوید، قوانین پولی و بانکی کشور مربوط به چند دهه قبل است که به روز رسانی نشده و نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی صالح آبادی روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت برگزاری دومین همایش مالی اسلامی، در پاسخ به سوالی درباره شبهات مربوط به ربوی بودن بازار پولی کشور گفت: بخشی از این مشکلات به قوانین کشور بازمی گردد که نیاز به بازنگری دارد.
وی افزود: در کمیته های مربوطه در انجمن مالی اسلامی این موضوع بررسی شده و پیشنهادات نیز به نهادهای ذیربط ارسال شده است.
صالح آبادی با ابرازامیدواری نسبت به این که با اصلاح قوانین بخشی از این مشکلات رفع شود، گفت: بخش دیگری از این مشکلات به آموزش در بخش بانکداری اسلامی مربوط است که باید تقویت شود.
وی درباره دومین همایش مالی اسلامی با بیان این که قرار است این همایش در سالهای آتی به سمت بین المللی شدن حرکت کند؛ بررسی بازارهای مالی، پولی و بازار سرمایه را از محورهای این همایش عنوان کرد.
دومین همایش مالی اسلامی با محوریت بررسی نقش بازارهای مالی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران مالی کشور 12 دی ماه در تهران برگزار می شود.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات در ادامه اعطای جایزه مالی اسلامی به اشخاص حقیقی و حقوقی و رونمایی از بخش استفتاهای شرعی را از دیگر برنامه های این همایش اعلام کرد.
رییس انجمن مالی اسلامی درباره راهکارهای توسعه بازار سرمایه گفت: قانون بازار اوراق بهادار از بسترهای توسعه بازار سرمایه است که در صورت به تصویب نرسیدن آن، زیرساخت ها برای توسعه ابزارهای مالی در بازار سرمایه فراهم نمی شد.
صالح آبادی ادامه داد: همچنین ایجاد کمیته فقهی سبب شد شرایط برای توسعه ابزارهای مالی شرعی و اسلامی فراهم شود.
وی به ایجاد کمیته فقهی در بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: بر اساس طرحی که در مجلس در حال بررسی است کمیته فقهی براساس نظر رهبر معظم انقلاب به یک رکن در بانک مرکزی تبدیل می شود.
رییس انجمن مالی اسلامی درباره ایجاد مرکز مطالعات فقهی بازار سرمایه در قم، گفت: این مرکز به تازگی در قم افتتاح شده است تا از نظرات کارشناسان دینی برای توسعه بازار سرمایه بهره گرفته شود.

401/101

کد خبر: 716116

وب گردی

وب گردی