برگزاری نمایشگاه محصولات دانش بنیان فرهنگی در حاشیه اجلاس 71

دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان ها، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دانشجویی و فرهنگی و آیین نامه جدید نقل و انتقالات دانشجویی ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ دکتر طه هاشمی با اشاره به برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن ماه سال جاری گفت: این اجلاس که با حضور تمامی روسای واحدها و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، دارای موضوع فرهنگی است.

وی افزود: مقرر شده در کنار برگزاری این اجلاس، نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز برپا شود. خوشبختانه تمامی استان ها تا قبل از برگزاری این اجلاس، نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی خود در استان برگزار می کنند و بهترین دستاوردها را به تهران آورده و در معرض دید عموم قرار می دهند تا بهترین های هر استان در نمایشگاه فرهنگی دانشگاه به نمایش درآید.

دکتر طه هاشمی با تاکید بر اینکه تمامی محصولات این نمایشگاه باید محصولات فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشد، بیان کرد: این محصولات شامل نشریات، کتاب با موضوع فرهنگی، صنایع دستی، کارهای هنری، محصولات دانش بنیان فرهنگی و... خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمهیداتی صورت گرفته تا اهالی شهرهای مختلف که در تهران سکونت دارند و دانش آموزان سما، از غرفه های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها در نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی اجلاس 71 بازدید کنند.

وی با بیان اینکه از مهر 92 تا مهر 95 بیش از 900 طرح ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده است، تصریح کرد: طرح های کالبدی فرهنگی مانند مجتمع های فرهنگی، پردیس مفاخر، سالن های چند منظوره، مساجد، نمازخانه ها، یادمان شهدا، سردیس شهدا و مفاخر و ستون های یادبود شهدا در دانشگاه به اجرا درآمده است. در قسمت نشریات و کانون های دانشجویی نیز اقدامات بسیار مهمی انجام شده است. طرح های ماندگار فرهنگی رخدادی مانند برگزاری جشنواره های صلح و سلام نیز اجرا شده است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه تشویق دانشجویان به اختصاص پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به مفاخر و مشاهیر فرهنگی گفت: در این صورت اطلاعات جدیدی تولید شده و به عنوان یک سرمایه در اختیار کشور قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی با اشاره به موضوع اخلاق حرفه ای در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر 45 رشته در این زمینه انتخاب شده و سرگروه های استانی نیز مشخص شده اند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در هفته های گذشته گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس رتبه اول را کسب کرد که مایه افتخار است و نشان می دهد دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل حوزه فرهنگی مانند رودی پهناور پیش می رود.

دکتر هاشمی در ادامه با بیان اینکه امروز روز پایانی ثبت نام در سامانه نقل و انتقالات دانشجویی است، تصریح کرد: تا به امروز بیش از 11هزار ثبت نام در این سامانه صورت گرفته که 7هزار مورد واجد شرایط نقل و انتقال بوده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه، بسیاری از مشکلات دانشجویان ازجمله سفرهای استانی حل شده است، از روسای واحدها خواست اطلاعات مربوط به دانشجویان را بموقع در سامانه بارگذاری کنند تا نتیجه نقل و انتقالات سریع تر به دست داوطلبان برسد.

طه هاشمی افزود: در سامانه جدید نقل و انتقال، شرایط انتقال برای همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه نیز به وجود آمده است.

دکتر طه هاشمی با اشاره به نکات اصلاح شده در شیوه نامه جدید، گفت: اصلاح جدول همترازی از 10 گروه به 7 گروه، امکان انتقال در بین واحدهای یک گروه و پایین تر در جدول همترازی، امکان انتخاب 5 واحد مقصد برای تقاضای میهمانی بر اساس جدول هم ترازی، فراهم کردن میهمانی دانشجویان خانم در دوران بارداری و شیردهی، فراهم کردن امکان میهمانی دائم دانشحویان بیمار صعب العلاج، امکان انتقال فرزندان و همسر کارکنان دانشگاه و اعضای هیات علمی به محل خدمت خود، امکان انتقال دانش آموزان مدارس سما (به شرط 4 سال تحصیل در دوره دبیرستان) و ... از جمله نکات مطرح شده در شیوه نامه جدید نقل و انتقالات دانشگاه‌ آزاد اسلامی است.

203/200

کد خبر: 716176

وب گردی

وب گردی