مدیر مدرسه، رهبر پرورشی و آموزشی مدرسه است/ملاک انتصاب مدیران، شایستگی بودن و قوی بودن آن هاست

وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر مدرسه محوری، مدیران مدارس را رهبران پرورشی و آموزشی توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در سلسله نشست‌های قطبی با مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور گفت: مدیر با کارمند اداری متفاوت است و باید مدیران مدرسه با دقت انتخاب شوند.

وی داشتن طرح و ایده را از ویژگی های اصلی یک مدیر خواند و اظهار کرد: یک مدیر باید ، معلم بودن را تجربه کرده باشد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به دیگر خصوصیات یک مدیر شایسته تصریح کرد: مدیر مدرسه باید رابطه صمیمی با دانش آموزان خود داشته باشد و شادابی و نشاط را در محیط مدرسه برقرار کند.

وی بر ضابطه مندی انتخاب مدیران تأکید و اظهارکرد: نقش مدیر مدرسه از رئیس منطقه تاثیر گذارتر است و با کاربست ضابطه مندی در انتخاب مدیران، می توان مدارس منضبط و پیشرو به سمت اهداف تعلیم وتربیت را ایجاد کرد.

وزیر آموزش وپرورش تفکیک موضوع پرورش از آموزش را کاری ناصواب دانست و افزود: موضوع پرورش در دست معلم است، نحوه حرف زدن معلم بر دانش آموز تاثیرگذار است، پس باید این نگرش تصحیح شود.

وی با اشاره به شاخص های سند تحول بنیادین در موضوع تربیت یادآور شد: در برنامه ریزی کشورها، موضوعات تربیتی در برنامه درسی آورده می شود، آن هم نه به صورت محدود در قالب یک ماده درسی ، بلکه مؤلفه های تربیتی توسط تمام معلمان اجرا می شود.

وزیر آموزش و پرورش تفکر در طرح درس معلمان را یک ضرورت خواند و بیان کرد: یکی از برنامه های معلمان باید این باشد که طرح درس خود را به گونه ای تنظیم کنند تا روحیه اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و.... در دانش آموزان تقویت شود.

عضو کابینه تدبیر وامید ، از دوره ابتدایی به عنوان مهم ترین دوره تحصیلی برای کسب مهارت آموزی نام برد و خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور گفت: مدرسه محوری را جزو برنامه های کاری خود قرار دهید و تلاش کنید تا انگیزه معلمان ارتقا یابد.

وی بر تعاملات آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس تاکید و بیان کرد: باید با تعامل مناسب با نمایندگان در یک فضای صمیمی و با حفظ استقلال اجرایی و مدیریتی در جهت دستیابی به اهداف تعلیم وتربیت حرکت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اتکال به خداوند ، نیت خالصانه ، همدلی وهمراهی در یک تیم قدرتمند صرف نظر از صف و ستاد، مصمم و قدرتمند به پیش برویم.

201

کد خبر: 716197

وب گردی

وب گردی